Kategoria: Content marketing
Szymon Słowik
Query network w SEO
SEO to dziś nie gra w słowa kluczowe, ale precyzyjna analiza intencji. Chodzi o to, czy Twoja treść pokrywa wszystkie zapytania użytkownika prowadzące do decyzji – nie tylko jedno. Właśnie dlatego pojęcie query network staje się tak istotne. To nie teoria.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Wykorzystanie influencer marketingu w SEO
Influencer marketing to dziś nie tylko kanał sprzedaży, ale również skuteczne narzędzie wzmacniające SEO.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Avalanche technique w SEO - lawinowe skalowanie widoczności w wyszukiwarce bez szalonych budżetów
Często spotykam się z sytuacją, gdy firmy i marketerzy chcą jak najszybciej przebić się na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe w Google. Brzmi znajomo? Problem w tym, że jest to nie tylko kosztowne, ale często również mało efektywne podejście, szczególnie jeśli twoja domena dopiero nabiera siły i nie może rywalizować z gigantami na rynku.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Czym jest Effort Score w SEO
Effort Score (EffortScore, z ang. można przetłumaczyć jako ocena wysiłku) to metryka ujawniona w wycieku wewnętrznych dokumentów Google (tzw. Google API Content Warehouse Leak). Służy do oceny „wysiłku” włożonego w stworzenie treści. Prawdopodobnie jest stosowana do klasyfikacji dokumentów w odniesieniu do innych treści w sieci, szczególnie tych tworzonych za pomocą pojedynczych promptów przez AI.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Freshness Factor: kiedy aktualność treści wpływa na SEO
Nie każda treść na stronie musi być świeża jak poranna bułka, ale jeśli zarządzasz blogiem firmowym, musisz rozumieć, które treści muszą być aktualne, a które mogą być praktycznie niezmienne. I właśnie o tym jest ten tekst. Jako specjaliści SEO często spotykamy się z pytaniem: „Czy powinniśmy odświeżać wszystkie artykuły co kwartał?”. Krótka odpowiedź brzmi: nie.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Co to jest entity salience i dlaczego ma znaczenie w SEO?
Google jako wyszukiwarka semantyczna dąży do identyfikacji intencji, zrozumieniu znaczenia zapytania i aby serwować odpowiedzi, które faktycznie do tego zapytania pasują i na nie odpowiadają. Już od dawna podejście oparte na występowaniu określonych słów kluczowych w tekście nie zdaje egzaminu. I tu właśnie na scenę wkracza pojęcie wyrazistości encji, czyli tzw. entity salience.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Nagłówki Hx - struktura, semantyka i hierarchia
Nagłówki Hx to elementy kodu HTML, które pełnią bardzo ważną rolę w procesie optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Wizualnie zwykle są przedstawiane w formie śródtytułów oddzielających poszczególne sekcje dokumentu HTML. Niosą informację zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów indeksujących i systemów oceniających treść.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Jak pozycjonować się w AI Overviews oraz AI mode
TL;DR Aby skutecznie pozycjonować się w Google AI Overviews i AI mode, zadbaj o trzy kluczowe obszary: Dodatkowo: aktualizuj treści, buduj tzw. query network, targetuj long-tail, stosuj grounding w oparciu o wiarygodne źródła i twórz treści odpowiadające realnym intencjom użytkowników. 1.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Audyt contentowy, który robi różnicę w SEO
Audyt treści to niezwykle istotny element analizy SEO i szerzej – działań marketingowych marki w sieci. Pozwala zweryfikować, czy publikowane treści są optymalne pod względem przyciągania ruchu (inbound marketing, SEO, linkable/ shareable content), a także prowadzenia użytkownika do realizacji celu (intent completion, UX, CRO). Potrzebujesz audytu treści? Skontaktuj się ze mną i porozmawiajmy o dostępnych opcjach.
Zobacz więcej