Kategoria: User experience
Piotr Socha
UX, usability, użyteczność - kliknij po wiedzę i ofertę
O napisanie tego artykułu poprosiłem Piotra Sochę, mojego serdecznego kolegę i wieloletniego współpracownika, a co szczególnie istotne w tym przypadku, specjalistę UX. Artykuł ten ma na celu pokazać, czym tak naprawdę jest UX i jak działania z tego zakresu mogą pomóc prowadzić skuteczniej biznes w sieci.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Tworzenie stron www bez kodowania - kiedy warto korzystać z kreatorów i CMS
Stworzenie strony internetowej to stosunkowo prosta operacja. Jednak, jak to zwykle bywa, diabeł tkwi w szczegółach.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Card sorting i sen o lodówce
Miałem dzisiaj dziwny sen, o którym zaraz Ci opowiem. Analizuję od paru dni domenę, w obrębie której jest dość duży bałagan (zarówno pod kątem SEO, jak i UX) i będziemy rekomendować reorganizację architektury informacji.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Funkcjonalna aplikacja z niewielką liczbą funkcji - czyli za co lubię Spotify
Jestem fanem Spotify jako przykładu bardzo funkcjonalnego, użytecznego narzędzia, z którego korzystam w domu, w pracy i podróży.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Krótka notka o marketingu, doświadczeniach użytkowników i sprzedaży na przykładzie kina
Zastanawiam się, jakim cudem takie Multikino i Cinema City mają tak toporne strony internetowe. Podejrzewam, że użyteczność strony w tym przypadku nie determinuje wyborów użytkowników w sposób bezpośredni, który dałoby się jakoś skwantyfikować.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Zasada 3 kliknięć w projektowaniu architektury informacji - mity i praktyczne wskazówki
Istnieje coś takiego jak zasada 3 kliknięć, która mówi, że do każdego miejsca w serwisie internetowym użytkownik powinien móc dotrzeć przy pomocy maksymalnie trzech interakcji. Kiedyś byłem przekonany, że jest to ważna reguła. Dla wielu projektantów i marketerów jest to zasada niepodlegająca jakimkolwiek dyskusjom.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Blogerze szanuj czytelnika i dbaj o estetykę
Przyglądałem się ostatnio dyskusji w grupie Blogerzy Brainsztormują na temat justowania tekstów. Dominowały w niej dwa stanowiska. Pierwsze – merytorycznie argumentujące, czemu nie należy justować. Drugie – justowanie, font etc. to pierdoły, ponieważ jeśli tekst jest dobry, to użytkownik i tak go przeczyta.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Personapp - narzędzie do tworzenia person
W procesie tworzenia person bardzo ważny jest odpowiedni schemat działania, który pozwoli konsekwentnie, według określonych, istotnych z perspektywy biznesu kryteriów, stworzyć obraz wzorcowych typów klientów (adresatów komunikacji).
Zobacz więcej