
Widgety Google …a w zasadzie cały serwis informacyjny o mundialu w obrębie wyników wyszukiwania
Google zadbało, aby użytkownicy mogli szybko i łatwo znaleźć niezbędne informacje na temat bieżących rozgrywek w ramach mistrzostw świata w piłce nożnej.
Google zadbało, aby użytkownicy mogli szybko i łatwo znaleźć niezbędne informacje na temat bieżących rozgrywek w ramach mistrzostw świata w piłce nożnej.
Stworzenie strony internetowej to stosunkowo prosta operacja. Jednak, jak to zwykle bywa, diabeł tkwi w szczegółach. Wiele zależy od tego, o jakim typie witryny mówimy, jakie masz plany, co do jej rozwoju i edycji, a także, jakimi środkami dysponujesz.
Miałem dzisiaj dziwny sen, o którym zaraz Ci opowiem. Analizuję od paru dni domenę, w obrębie której jest dość duży bałagan (zarówno pod kątem SEO, jak i UX) i będziemy rekomendować reorganizację architektury informacji. Innymi słowy, trzeba będzie zmienić strukturę strony i poprzenosić różne zasoby z miejsca na miejsce. (więcej…)
Jestem fanem Spotify jako przykładu bardzo funkcjonalnego, użytecznego narzędzia, z którego korzystam w domu, w pracy i podróży. Słuchanie muzyki to tylko jedna z funkcji – ta podstawowa, ale warto zwrócić uwagę na kilka innych, wspomagających, zwiększających przydatność tej popularnej aplikacji.
Zastanawiam się, jakim cudem takie Multikino i Cinema City mają tak toporne strony internetowe. Podejrzewam, że użyteczność strony w tym przypadku nie determinuje wyborów użytkowników w sposób bezpośredni, który dałoby się jakoś skwantyfikować. Pewnie króluje przeświadczenie, że mało kto zrezygnuje z pójścia do kina, do którego jest bliżej, które lubi się z jakichś innych względów (wygodniejsze fotele, lepszy popcorn, krótsze reklamy etc.), tylko dlatego, że strona jest fatalna. Tym bardziej, że konkurencja jest niewielka (tu oligopol) i strona konkurencji również nie zachwyca.
Istnieje coś takiego jak zasada 3 kliknięć, która mówi, że do każdego miejsca w serwisie internetowym użytkownik powinien móc dotrzeć przy pomocy maksymalnie trzech interakcji. Kiedyś byłem przekonany, że jest to ważna reguła. Dla wielu projektantów i marketerów jest to zasada niepodlegająca jakimkolwiek dyskusjom. Taka postawa może niestety prowadzić do wielu problemów i błędów w procesie projektowania i optymalizacji serwisów.