UX, usability, użyteczność w sieci – kompendium wiedzy dla początkujących

UX, usability, użyteczność w sieci – kompendium wiedzy dla początkujących

O napisanie tego artykułu poprosiłem Piotra Sochę, mojego serdecznego kolegę i wieloletniego współpracownika, a co szczególnie istotne w tym przypadku, specjalistę UX. Artykuł ten ma na celu pokazać, czym tak naprawdę jest UX i jak działania z tego zakresu mogą pomóc prowadzić skuteczniej biznes w sieci. Jeśli potrzebujesz pomocy w tej materii, skontaktuj się ze mną. Zaplanujemy wspólnie audyt UX, konsultacje lub prace projektowe.

(więcej…)

Funkcjonalna aplikacja z niewielką liczbą funkcji – czyli za co lubię Spotify

Funkcjonalna aplikacja z niewielką liczbą funkcji – czyli za co lubię Spotify

Jestem fanem Spotify jako przykładu bardzo funkcjonalnego, użytecznego narzędzia, z którego korzystam w domu, w pracy i podróży. Słuchanie muzyki to tylko jedna z funkcji – ta podstawowa, ale warto zwrócić uwagę na kilka innych, wspomagających, zwiększających przydatność tej popularnej aplikacji.

(więcej…)

Krótka notka o marketingu, doświadczeniach użytkowników i sprzedaży na przykładzie kina

Krótka notka o marketingu, doświadczeniach użytkowników i sprzedaży na przykładzie kina

Zastanawiam się, jakim cudem takie Multikino i Cinema City mają tak toporne strony internetowe. Podejrzewam, że użyteczność strony w tym przypadku nie determinuje wyborów użytkowników w sposób bezpośredni, który dałoby się jakoś skwantyfikować. Pewnie króluje przeświadczenie, że mało kto zrezygnuje z pójścia do kina, do którego jest bliżej, które lubi się z jakichś innych względów (wygodniejsze fotele, lepszy popcorn, krótsze reklamy etc.), tylko dlatego, że strona jest fatalna. Tym bardziej, że konkurencja jest niewielka (tu oligopol) i strona konkurencji również nie zachwyca.

(więcej…)