Kategoria: User experience

Piotr Socha

UX, usability, użyteczność - kliknij po wiedzę i ofertę

O napisanie tego artykułu poprosiłem Piotra Sochę, mojego serdecznego kolegę i wieloletniego współpracownika, a co szczególnie istotne w tym przypadku, specjalistę UX. Artykuł ten ma na celu pokazać, czym tak naprawdę jest UX i jak działania z tego zakresu mogą pomóc prowadzić skuteczniej biznes w sieci.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Tworzenie stron www bez kodowania - kiedy warto korzystać z kreatorów i CMS

Stworzenie strony internetowej to stosunkowo prosta operacja. Jednak, jak to zwykle bywa, diabeł tkwi w szczegółach.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Card sorting i sen o lodówce

Miałem dzisiaj dziwny sen, o którym zaraz Ci opowiem. Analizuję od paru dni domenę, w obrębie której jest dość duży bałagan (zarówno pod kątem SEO, jak i UX) i będziemy rekomendować reorganizację architektury informacji.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Funkcjonalna aplikacja z niewielką liczbą funkcji - czyli za co lubię Spotify

Jestem fanem Spotify jako przykładu bardzo funkcjonalnego, użytecznego narzędzia, z którego korzystam w domu, w pracy i podróży.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Krótka notka o marketingu, doświadczeniach użytkowników i sprzedaży na przykładzie kina

Zastanawiam się, jakim cudem takie Multikino i Cinema City mają tak toporne strony internetowe. Podejrzewam, że użyteczność strony w tym przypadku nie determinuje wyborów użytkowników w sposób bezpośredni, który dałoby się jakoś skwantyfikować.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Zasada 3 kliknięć w projektowaniu architektury informacji - mity i praktyczne wskazówki

Istnieje coś takiego jak zasada 3 kliknięć, która mówi, że do każdego miejsca w serwisie internetowym użytkownik powinien móc dotrzeć przy pomocy maksymalnie trzech interakcji. Kiedyś byłem przekonany, że jest to ważna reguła. Dla wielu projektantów i marketerów jest to zasada niepodlegająca jakimkolwiek dyskusjom.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Blogerze szanuj czytelnika i dbaj o estetykę

Przyglądałem się ostatnio dyskusji w grupie Blogerzy Brainsztormują na temat justowania tekstów. Dominowały w niej dwa stanowiska. Pierwsze – merytorycznie argumentujące, czemu nie należy justować. Drugie – justowanie, font etc. to pierdoły, ponieważ jeśli tekst jest dobry, to użytkownik i tak go przeczyta.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Personapp - narzędzie do tworzenia person

W procesie tworzenia person bardzo ważny jest odpowiedni schemat działania, który pozwoli konsekwentnie, według określonych, istotnych z perspektywy biznesu kryteriów, stworzyć obraz wzorcowych typów klientów (adresatów komunikacji).
Zobacz więcej

    Jeśli jesteś zainteresowany współpracą, konsultacją SEO, napisz do mnie!

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.