SEO (czyli z ang. Search Engine Optimization) to proces budowania ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Opiera się na optymalizacji stron pod kątem silnika wyszukiwania (np. algorytmów Google) oraz budowaniu tzw. autorytetu.
SEO niby zawsze jest takie samo. Dobór słów kluczowych, optymalizacja, linkowanie… Jednak każda branża rządzi się swoimi prawami. Czasem nie branża, a model biznesowy lub etap w rozwoju firmy determinuje szczególne podejście do marketingu, a w tym także do procesu pozycjonowania. Z tego krótkiego tekstu dowiesz się, jak ja do tego podchodzę.
Cześć. Testy z wbijaniem fraz, na które nie ma konkurencji są bardzo zabawne. „Jednorożec SEO” jest jedną z takich zabaw. Niby głupawych, ale jednak wciągających. [Aktualizacja] W tym roku zamiast dodawać sam tekst wygenerowany za pomocą podpowiedzi Google, zaprzęgniemy jeszcze sztuczną inteligencję, która opowie o jednorożcach, o pozycjonowaniu i optymalizacji oraz o jednorożcach SEO. Tekst oryginalnie powstał 16.X.2020, lecz został aktualizowany rok później 😉
3 grudnia 2020 Google uruchomiło nową, szeroką aktualizację algorytmu – tzw. Core Algorithm Update. Jak to zwykle bywa w takiej sytuacji, jednym strony poszły do góry, innym w dół, a na finalny obraz sytuacji przyjdzie nam jeszcze parę dni poczekać. Jak reagować na obecny stan rzeczy? Już tłumaczę, a raczej, podzielę się swoją osobistą opinią.