Kategoria: Optymalizacja SEO stron www

Szymon Słowik

Query network w SEO

SEO to dziś nie gra w słowa kluczowe, ale precyzyjna analiza intencji. Chodzi o to, czy Twoja treść pokrywa wszystkie zapytania użytkownika prowadzące do decyzji – nie tylko jedno. Właśnie dlatego pojęcie query network staje się tak istotne. To nie teoria.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Query fan-out w kontekście SEO i AI Overviews w Google

Query fan-out w SEO polega rozszerzaniu jednego głównego zapytania o cały zestaw powiązanych semantycznie wariantów – np. przy generowaniu wyników w postaci przeglądu AI (AI Overview). Implikuje to potrzebę zmiany podejścia w SEO z „optymalizacji pod słowo kluczowe” w kierunku mapowania intencji użytkowników i budowania kompletnego ekosystemu treści. To nie jest tylko kolejna taktyka.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Co to jest entity salience i dlaczego ma znaczenie w SEO?

Google jako wyszukiwarka semantyczna dąży do identyfikacji intencji, zrozumieniu znaczenia zapytania i aby serwować odpowiedzi, które faktycznie do tego zapytania pasują i na nie odpowiadają. Już od dawna podejście oparte na występowaniu określonych słów kluczowych w tekście nie zdaje egzaminu. I tu właśnie na scenę wkracza pojęcie wyrazistości encji, czyli tzw. entity salience.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Jak pozycjonować się w AI Overviews oraz AI mode

TL;DR Aby skutecznie pozycjonować się w Google AI Overviews i AI mode, zadbaj o trzy kluczowe obszary: Dodatkowo: aktualizuj treści, buduj tzw. query network, targetuj long-tail, stosuj grounding w oparciu o wiarygodne źródła i twórz treści odpowiadające realnym intencjom użytkowników. 1.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Audyt contentowy, który robi różnicę w SEO

Audyt treści to niezwykle istotny element analizy SEO i szerzej – działań marketingowych marki w sieci. Pozwala zweryfikować, czy publikowane treści są optymalne pod względem przyciągania ruchu (inbound marketing, SEO, linkable/ shareable content), a także prowadzenia użytkownika do realizacji celu (intent completion, UX, CRO). Potrzebujesz audytu treści? Skontaktuj się ze mną i porozmawiajmy o dostępnych opcjach.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

RAG - Retrieval Augmented Generation

RAG (ang. Retrieval-Augmented Generation) to zaawansowane podejście w obszarze sztucznej inteligencji, które łączy modele językowe (LLM) z mechanizmem wyszukiwania danych zewnętrznych (względem modelu i jego danych treningowych). W praktyce oznacza to, że zanim model AI (np.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Co to jest schema nesting i jakie ma znaczenie w SEO

Schema nesting (czyli „zagnieżdżanie”) to technika polegająca na umieszczaniu jednego typu danych strukturalnych wewnątrz innego, zgodnie z wytycznymi schema.org. Stosując wiele różnych znaczników w obrębie dokumentu istnieje ryzyko powstania niejednoznacznych interpretacji. Dzięki odpowiedniej hierarchii Google (lub inny bot) lepiej rozumie zależność pomiędzy poszczególnymi znacznikami.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Knowledge Graph, czyli Graf Wiedzy Google - co to jest i jakie ma znaczenie w SEO?

Graf wiedzy (ang. Knowledge Graph) to struktura danych opracowana przez Google, która łączy informacje o obiektach rzeczywistych (np. osobach, miejscach, firmach, filmach) w relacje semantyczne. Celem jest lepsze zrozumienie zapytań użytkowników i kontekstu treści w sieci. Na przykład poprzez ustalenie pewnych relacji semantycznych Google może rozumieć, że Szymon Słowik jest założycielem agencji takaoto.pro.
Zobacz więcej
Szymon Słowik

Czym jest content pruning i dlaczego jest ważny dla stron z tzw. długiem contentowym?

Content pruning to proces usuwania, łączenia lub aktualizacji przestarzałych, niskiej jakości lub zbędnych treści na stronie internetowej. Działanie to jest szczególnie istotne w przypadku witryn z tzw.
Zobacz więcej

    Opisz swoje potrzeby:

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.