Blog o SEO i marketingu
Zapraszam do lektury moich artykułów o marketingu internetowym, a przede wszystkim o SEO, czyli pozycjonowaniu i optymalizacji stron internetowych pod kątem Google.
Szymon Słowik
Nowa edycja I ❤ Marketing & Technology już w październiku 2024!
Już w dniach 22-24 października 2024 roku odbędzie się XVIII edycja największej konferencji marketingowej w Polsce – I ❤ Marketing & Technology. Marketerki i marketerzy z całego kraju ponownie spotkają się w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie, by podzielić się wiedzą, zdobyć serca uczestników i zawalczyć o prestiżową statuetkę w kształcie serca.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Agencja SEO - butikowa, czyli jaka?
Jakiś czas temu zdecydowałem się, aby do określania charakteru mojej agencji stosować pojęcie „butikowa agencja SEO”. Agencja butikowa to stosunkowo mała, elastyczna firma świadcząca wąski zakres usług, najczęściej eksperckich i innowacyjnych, dla stosunkowo wąskiego grona klientów.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Pozycjonowanie lokalne - podstawy lokalnego SEO
Pozycjonowanie lokalne to bardzo istotna taktyka dotarcia do klientów w określonej lokalizacji. Opiera się na optymalizacji strony, jej promocji w mediach oraz budowaniu reputacji. Chociaż ma wiele wspólnego z ogólnymi zasadami pozycjonowania, ma również swoje unikalne cechy, które warto znać prowadząc działania promocyjne w konkretnym mieście lub regionie.
Zobacz więcejSzymon Słowik
TrustRank - czym jest i jak jego zrozumienie pomoże Ci w pozycjonowaniu?
TrustRank to algorytm używany przez wyszukiwarki, takie jak Google, do rozróżniania między wysokiej jakości, wiarygodnymi stronami internetowymi a tymi spamowymi, niskiej jakości.
Zobacz więcejSzymon Słowik
SEO - co to jest? Czym jest optymalizacja i pozycjonowanie w wyszukiwarkach?
SEO (czyli z ang. Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony w celu wpływania na czynniki rankingowe wyszukiwarek internetowych. Celem SEO jest pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki. Najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką jest Google. SEO nazywane jest także pozycjonowaniem stron.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Czemu Google premiuje znane marki i dużych wydaców, a nie ekspertów?
Aktualnie w SEO na popularności zyskuje narracja, że Google premiuje dużych, a nie małych wydawców, znane marki, a nie mniejszych usługodawców. Nie mówię, że tak nie jest, bo faktycznie takie trendy w makro skali obserwujemy. Pytanie, z czego to wynika.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Link building - linki w pozycjonowaniu
Pozyskiwanie linków do własnej strony z zewnętrznych witryn, znane jako linkowanie lub link building, jest kluczowe dla osiągnięcia wysokiej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Jakie linki na początku pozycjonowania
Rozpoczynają projekt SEO warto od początku mieć na uwadze, że bez link buildingu daleko nie zajedziesz. Pozyskiwanie linków w odpowiedniej ilości i jakości trzeba odpowiednio zaplanować.
Zobacz więcej