Kategoria: Technical SEO
Szymon Słowik
VPN w SEO – jak wykorzystać wirtualną sieć prywatną do testowania SERP i analizy rynków
VPN w SEO to narzędzie, które otwiera zupełnie nowe możliwości: od testowania wyników wyszukiwania w różnych krajach po analizę konkurencji i dostęp do funkcji Google, które w Polsce jeszcze nie działają. Jeśli chcesz myśleć globalnie o SEO – VPN to Twój punkt startowy. TL;DR: VPN to dla SEO-owca coś więcej niż techniczne zabezpieczenie.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Nagłówki Hx - struktura, semantyka i hierarchia
Nagłówki Hx to elementy kodu HTML, które pełnią bardzo ważną rolę w procesie optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Wizualnie zwykle są przedstawiane w formie śródtytułów oddzielających poszczególne sekcje dokumentu HTML. Niosą informację zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów indeksujących i systemów oceniających treść.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Co to jest schema nesting i jakie ma znaczenie w SEO
Schema nesting (czyli „zagnieżdżanie”) to technika polegająca na umieszczaniu jednego typu danych strukturalnych wewnątrz innego, zgodnie z wytycznymi schema.org. Stosując wiele różnych znaczników w obrębie dokumentu istnieje ryzyko powstania niejednoznacznych interpretacji. Dzięki odpowiedniej hierarchii Google (lub inny bot) lepiej rozumie zależność pomiędzy poszczególnymi znacznikami.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Jak budować adresy URL pod kątem SEO
Przyjazne adresy URL są ważnym elementem SEO technicznego, ponieważ wpływają zarówno na indeksację przez roboty Google, jak i na zachowania użytkowników. Jak budować przyjazne adresy URL? Wpływ na SEO Przyjazne adresy URL mogą też zwiększyć skuteczność link buildingu.
Zobacz więcejSzymon Słowik
SiteFocusScore, siteRadius oraz topical authority w SEO
W dokumentacji wyszukiwarki Google możemy znaleźć metryki SiteRadius i SiteFocusScore, które rzucają pewne światło na temat topical authority pozwalając zrozumieć ten koncept nieco lepiej.
Zobacz więcejSzymon Słowik
SEO - co to jest? Czym jest optymalizacja i pozycjonowanie w wyszukiwarkach?
SEO (czyli z ang. Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony w celu wpływania na czynniki rankingowe wyszukiwarek internetowych. Celem SEO jest pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki. Najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką jest Google. SEO nazywane jest także pozycjonowaniem stron.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Czy w Google Search Console można znaleźć listę niezindeksowanych stron?
Google Search Console jest narzędziem przydatnym w identyfikowaniu problemów z indeksacją, ale na pewno nie jest wystarczające.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Czy Google blokuje indeksację tekstów AI? Test indeksowania artykułów tworzonych przy użyciu sztucznej inteligencji.
Spotkałem się z opinią, że Google nie indeksuje tekstów generowanych AI. Postanowiłem wykazać, że jeśli inne progowe warunki techniczne i jakościowe są spełnione, teksty stworzone przez sztuczną inteligencję mogą być indeksowane w ciągu paru godzin.
Zobacz więcejSzymon Słowik
Przyjazne adresy URL - wpływ adresów na SEO
Adres URL (Uniform Resource Locator) to podstawowy element identyfikujący każdą stronę internetową. Jego rola w SEO (Search Engine Optimization) jest kluczowa, ponieważ to pierwszy element, który roboty wyszukiwarek analizują podczas indeksowania strony.
Zobacz więcej