SEO (czyli z ang. Search Engine Optimization) to proces budowania ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Opiera się na optymalizacji stron pod kątem silnika wyszukiwania (np. algorytmów Google) oraz budowaniu tzw. autorytetu.
3 grudnia 2020 Google uruchomiło nową, szeroką aktualizację algorytmu – tzw. Core Algorithm Update. Jak to zwykle bywa w takiej sytuacji, jednym strony poszły do góry, innym w dół, a na finalny obraz sytuacji przyjdzie nam jeszcze parę dni poczekać. Jak reagować na obecny stan rzeczy? Już tłumaczę, a raczej, podzielę się swoją osobistą opinią.
Chcesz dowiedzieć się, na czym polega optymalizacja i pozycjonowanie, czyli szeroko rozumiane SEO (ang. Search Engine Optimization)? W tym wpisie znajdziesz informacje na temat mojego autorskiego kursu SEO oraz odniesienia do szeregu przydatnych źródeł, dzięki którym poznasz podstawowe taktyki, narzędzia i zrozumiesz lepiej cały proces. Kurs SEO został przygotowany w formie lekcji wideo i jest dostępny na platformie Eduweb.
Czynnik czasu ma bez wątpienia znaczenie w SEO. Jednocześnie bardzo często jest źle interpretowany i przykłada się do niego zbyt dużą wagę. Czy dawno pozyskane linki tracą na znaczeniu? A może ich moc rośnie? Przyjrzyjmy się kilku kluczowym kwestiom w tym zakresie.
WordPress to najpopularniejszy na świecie system do zarządzania treścią (CMS). Jeśli masz stronę firmową lub blog to prawdopodobnie twój wybór padł właśnie na WP, a co za tym idzie, zastanawiasz się, jak ją pozycjonować w Google. W tym artykule opiszę dobre praktyki w zakresie zarządzania treścią strony, które będą sprzyjać budowaniu ruchu z wyszukiwarki.