Audyt UX

Analiza stron www pod kątem użyteczności (usability) i doświadczeń użytkowników (User Experience).

Szukasz pomocy w poprawie swojej strony internetowej? Chcesz, aby użytkownicy chętniej z niej korzystali, czytali Twoje treści, częściej realizowali cele w postaci wysłanych zapytań ofertowych lub zakupów online? Wyślij zapytanie dotyczące audytów UX i optymalizacji konwersji.

Imię i nazwisko
Numer telefonu
Adres e-mail
Temat
Planowany budżet na pozycjonowanie:1500-30003001-50005001-10000powyżej 100000
Wiadomość

Audyt UX – co obejmuje i do czego służy?

Strony www są projektowane, aby realizować konkretne cele. W biznesie jest to zazwyczaj sprzedaż online (sektor e-commerce) lub tzw. lead generation, czyli generowanie zapytań ofertowych i pozyskiwanie kontaktów biznesowych.

Audyt UX pozwala zweryfikować, na ile elementy witryny (struktura, komunikaty, elementy interaktywne, nawigacja, design graficzny) sprzyjają realizacji określonych celów przez użytkowników. Chcąc zwiększyć współczynnik konwersji, jak i poprawić statystyki takie jak czas na stronie, współczynnik odrzuceń, liczba odsłon, usługa audytu UX jest dla Ciebie.

 

Cel audytu UX

Audyt UX można określić inaczej jako analizę użyteczności strony. Jest to badanie pod kątem dostosowania do potrzeb użytkowników i realizacji celów firmy. Audytor ma za zadanie określić elementy utrudniające klientom zrealizowanie określonego zadania (np. znalezienie produktum, dodanie go do koszyka, finalizacja transakcji).

Celem audytu UX jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, jakich zmian dokonać, aby serwis skuteczniej realizował swoje cele. Zmiany mogą dotyczyć warstwy graficznej i stylistycznej (akcenty, kolory i typografia), technicznej (np. szybkość i sekwencja ładowania elementów na różnych urządzeniach), komunikacji (treść przycisków, etykiety linków, nagłówki i wezwania do działania) oraz spójności.

Jak powstaje audyt UX – metodologia

Audyt User Experience opierać się może na różnych technikach badawczych. Pierwsza z nich, jedna z najpopularniejszych i stosunkowo łatwa do przeprowadzenia (przy odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu) to analiza heurystyczna. Badanie to opiera się weryfikacji zgodności witryny z założonymi heurystykami – uniwersalnymi prawami użyteczności. Drugie z popularnych podejść to badanie metodą wędrówki poznawczej (cognitive walkthrough), które służy ocenie procesów w ujęciu dynamicznym poprzez analizę scenariuszy krok po kroku. Ponadto badanie UX może opierać się na wywiadach z użytkownikami, analizie zapisów korzystania ze strony internetowej (zapisy wideo / screencasty, heatmapy, clickmapy) i danych z narzędzi typu Google Analytics.

Raport z przeprowadzonej analizy UX

Produktem wykonanego audytu UX jest raport zawierający ocenę badanych elementów i wskazówki dotyczące poprawy sytuacji. Jego objętość zależy od zamówionego typu analizy, rozmiarów i struktury badanego serwisu, oraz liczebności zdiagnozowanych błędów. Raport pozwala poprawnie zinterpretować charakter błędów, a także dostarcza szeregu praktycznych rekomendacji do wprowadzenia zmian, dzięki czemu możliwa jest skuteczna poprawa jakości strony w zakresie UX. Oczywiście raport nie jest równoznaczny z przygotowaniem projektu nowej strony – np. makiet poszczególnych widoków czy nowej propozycji architektury informacji. Takie działania mogą zostać zrealizowane w kolejnym kroku.

Cena audytów UX

Ile kosztuje taki audyt? Jest to wyceniane indywidualnie. Zależy od wielkości serwisu, zakresu analiz cena może wynosić od około 3000 PLN netto do kilkunastu tysięcy złotych.

Zamów audyt UX

Napisz do mnie, aby zamówić audyt UX swojej strony internetowej:

Imię i nazwisko
Numer telefonu
Adres e-mail
Temat
Planowany budżet na pozycjonowanie:1500-30003001-50005001-10000powyżej 100000
Wiadomość