Pozycjonowanie stron internetowych to proces wymagający wiedzy technicznej (technical SEO, webdevelopment), umiejętności tworzenia wartościowych treści (content marketing, UX) oraz promocji strony www poprzez zdobywanie linków (link building).
Czytałem dzisiaj ciekawy artykuł autorstwa Glenna Gabe’a nt. ostatnich aktualizacji z 1 sierpnia, 27 września, czy 4 października. Jest dość obszerny, a moi znajomi i klienci, niebędący specjalistami SEO, którzy go czytali, przyznali, że nie za bardzo go rozumieją. Odkodujmy go zatem.
Jeruna! Majster pozycjonowania do Wos godo. Pozycjonowanie po noszymu – Gibko i na zicher. Dobra, a teraz na serio. Pozycjonowanie lokalne to nie moja bajka. Śląsk tak. Pozycjonowanie też, ale nie lokalne. Ten wpis jest pewnego rodzaju eksperymentem, który ma zweryfikować, w jakim stopniu liczy się ekspercka treści 😉 a w jakim po prostu jej precyzyjna optymalizacja.
Na początku sierpnia miała miejsce poważna aktualizacja algorytmu Google. Na początku nazwana Medical Update, bo według pierwszych obserwacji miała dotknąć głównie stron o tej tematyce. Okazało się jednak, że to poważniejszy update o dużo szerszym zasięgu. Nie mam żadnej recepty, ani precyzyjnej diagnozy, lecz chciałbym podzielić się swoimi obserwacjami i przemyśleniami (z których jednak jakieś tam wnioski wynikają).
Czy spadek w Google musi od razu oznaczać katastrofę? Czasem może – wszystko zależy od skali i modelu biznesowego. Oczywiście każdy oczekuje, że jego pozycje będą zawsze rosły, lecz rzeczywistość nie jest tak kolorowa. Przyjrzyjmy się kilku sytuacjom. (więcej…)