Udostępnij:

Google coraz bardziej miesza, jeśli chodzi o czynniki rankingowe. Obserwujemy od dłuższego czasu, że poszczególne czynniki dla różnych branż mogą mieć różne wagi. To, co działa w jednej branży, niekoniecznie przekłada się na wzrosty w innej. Dzisiaj prezentuję Wam narzędzie Surfer, które pozwala analizować korelację między poszczególnymi czynnikami on-page SEO, a pozycjami stron dla konkretnych słów kluczowych.

O SurferSEO.com opowie twórca tego narzędzia – Michał Suski:

Michal Suski Surfer SEOCześć! Nazywam się Michał Suski i mam dzisiaj do zaprezentowania case study obejmujące optymalizację nowo stworzonej podstrony w oparciu o SurferSEO. Zadanie było stosunkowo trudne – na dwa tygodnie przed Black Friday musiałem stworzyć stronę docelową, która ściągnie ruch organiczny na sklep klienta z branży odzieżowej. Postanowiłem bazować w całości na nowym narzędziu zarówno przy tworzeniu struktury jak i treści podstron, aby sprawdzić jego skuteczność.

Surfer jest odpowiedzią na lukę obecną na rynku narzędzi SEO. Ten autorski projekt w zupełnie inny sposób niż znane do tej pory narzędzia traktuje analizę contentu.
Analiza wychodzi od słowa kluczowego a nie od domeny. Takie podejście pozwala na precyzyjne określenie najistotniejszych czynników rankingowych dla konkretnego słowa kluczowego oraz w szybki i czytelny sposób pokazuje braki na stronie klienta względem konkurencji.

Keyword research

Rozpocząłem od znalezienia najbardziej trafnych słów kluczowych przy pomocy planera słów kluczowych od Google. Wiedziałem, że muszę działać bardzo szybko, więc niezwłocznie przystąpiłem do pracy nad odpowiednią strukturą i treścią.

Prawidłowa struktura treści

W tym aspekcie Surfer okazał się nieocenioną pomocą. Obrałem taktykę wzorowania się na najlepszych. Wybrałem do analizy najmocniejsze słowo kluczowe – Black Friday Online. Aby określić optymalną strukturę, wziąłem pod uwagę ilość treści, paragrafów, nagłówków oraz obrazków. Założyłem, że wzorowanie się na średniej z top 10 będzie skutecznym i szybkim rozwiązaniem kwestii struktury strony.

surferSEO panel

Optymalne zagęszczenie słów kluczowych

Gotową strukturę treści trzeba było wypełnić tekstem zawierającym optymalną ilość słów kluczowych. Tutaj również posłużyłem się średnią z top 10 wyznaczoną z Surfera. Początkowa analiza nie dała mi odpowiedzi na to pytanie, ponieważ wykres fraz w dopasowaniu ścisłym nie sugerował dobrej korelacji:

analiza korelacji seo
Znalazłem więc bardziej odpowiednią metrykę, która w jasny sposób ukazywała zależność między ilością wystąpień słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym, a pozycją w SERP. Określenie tego zagęszczenia pozwoliło na precyzyjne dopasowanie się do oczekiwań Google względem nasycenia słowami kluczowymi.

Sklep istnieje na rynku od końca 2013 roku. W kwestii link buildingu muszę dodać, że podstrona w obrębie tej samej domeny była podlinkowana wewnętrznie na stronie głównej oraz miała zrobiony jeden link z mikroblogu(3 plusy) na znanym portalu na literę W. W sumie żałuję że zrobiłem tego linka, bo praktycznie nic nie dał, a nie mogę się teraz pochwalić, że case nie miał w ogóle linków zewnętrznych.

Skuteczna optymalizacja treści

Również to zadanie zostało znacznie ułatwione dzięki wsparciu Surfera. Zbudowałem unikalną treść opartą o wytyczne uzyskane dzięki analizie. Dodatkowym ułatwieniem było określenie w których elementach strony najczęściej używano słów kluczowych w dopasowaniu ścisłym i przybliżonym.

analiza fraz surfer seo

Występowanie fraz w dopasowaniu przybliżonym – znacznie bardziej wiarygodna metryka w przypadku tego słowa kluczowego

 

analiza fraz dopasowanie scisle

Występowanie fraz w dopasowaniu ścisłym – tylko 1 strona na 10 zawierała exact’a

Pierwsze zindeksowane podstrony

Nie oczekiwałem tak zaskakująco dobrych wyników od pracy, którą wykonałem w kilka godzin, wliczając w to stworzenie treści. Stronę zaindeksowałem dwa tygodnie przed datą najważniejszej próby i oto co pokazało Google Search Console już pierwszego dnia:

analiza ruchu GSC

Efekty optymalizacji pojawiły się bardzo szybko

W kolejnych dniach średnia pozycja systematycznie rosła co jeszcze bardziej utwierdziło mnie w przekonaniu o skuteczności moich działań i zrobiłem jeszcze jedną korektę treści. Korekta była reakcją na działania optymalizacyjne konkurencji, która pojawiła się w stawce w późniejszym terminie.

analiza ruchu GSC 2

Optymalizacja odwdzięczyła się solidnym wzrostem średniej pozycji. Dzięki zbliżającemu się terminowi, wyszukiwania zaczęły generować ruch na stronie. Finalny efekt przerósł moje oczekiwania!

Rezultat optymalizacji

efekty optymalizacji

 

Strona stała się jedną z najlepszych 20 podstron w dużym sklepie internetowym z odzieżą damską, a fraza weszła do top 10 fraz najefektywniej ściągających ruch w tym okresie. Cała podstrona skupiła aż 271 słów kluczowych co uznałem za potwierdzenie skuteczności mojej metody.

liczba slow kluczowych

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat poszczególnych funkcji narzędzia przeczytaj poradnik jak zacząć na stronie twórców.

Na koniec chciałbym podziękować Szymonowi za możliwość napisania gościnnego posta na blogu.

 

O autorze:

Michał Suski

Z branżą IT związany od początku 2014 roku. Pracę rozpoczął od zapewniania jakości oprogramowania jako tester dbając także o user experience i organizację w międzynarodowym zespole. Marketing internetowy i pozycjonowanie poznał dzięki Sławkowi Czajkowskiemu. Ciągle doskonali swoje umiejętności i pracuje nad oprogramowaniem wspierającym optymalizację – https://surferseo.com. Dziś obsługuje klientów polsko i anglojęzycznych z całego świata w agencji KampanieSEO.

 

Przeczytaj także o testach realizowanych z użyciem surferSEO:

Pozycjonowanie stron – nie cennik, oferta, skuteczne metody i porady

oraz

Pozycjonowanie stron Śląsk – Katowice, Gliwice – cennik 2018 – porady

Udostępnij: