Dosłownie kilkanaście minut temu skończył się pierwszy webinar z serii SEO Surgery Polska. Jest to cykl spotkań, podczas których zaproszeni specjaliści SEO analizują strony www zgłoszone przez uczestników.

Trudno mi ocenić obiektywnie, czy webinar był udany, bo mam inną perspektywę niż uczestnicy, ale wydaje mi się, że wyszło całkiem nieźle. Dobra frekwencja, duża aktywność na czacie. To cieszy, bo pokazuje zainteresowanie tematem i zaangażowanie.

Nad kwestiami organizacyjnymi i technicznymi czuwał Anton Shulke z SEMrush (dzięki!), natomiast prowadzącym webinar był Miłosz Krasiński, który w tej roli odnajduje się rewelacyjnie. Część merytoryczna z kolei należała do Łukasza Rogali, do mnie i Łukasza Żeleznego (zgodnie z kolejnością występowania). Omówiliśmy kolejno witryny vims.pl, donito.pl oraz fotodziwaki.pl. Każda z nich nieco się różniła i cechowała trochę innymi problemami.

Poniżej przedstawiam nagranie, natomiast pod nim znajdziecie parę zdań komentarza (jeśli nie macie czasu na obejrzenie całego webinaru lub zastanawiacie się czy warto).

Vims.pl to strona o tematyce przemysłowej, B2B. Łukasz Rogala skupił się na swoim koniku, czyli technical SEO, optymalizacji pod crawl budget. Słusznie wskazał też kilka kluczowych błędów w zakresie zarządzania architekturą informacji. Pamiętajcie, że ładowanie do artykułów jak największej liczby tagów (taksonomii tagów) nie jest już zbyt dobrym pomysłem na podbicie widoczności. Przynajmniej nie dla małej strony i nie bez strategii.

Donito.pl to sklep internetowy z produktami do ogrodu, domu i dla zwierząt. Sklep stoi na silniku Shopera oferowanym w ramach usługi home.pl. Ma to swoje plusy i minusy. Analiza, którą przeprowadziłem wykazała, że główne problemy, z którymi boryka się strona, mają charakter nie tyle techniczny, co strategiczny:

  • brak odpowiedniego zarządzania architekturą informacji
  • brak świadomego operowania treścią tekstową
  • linkowanie z wykorzystaniem grafiki
  • utrzymywanie w strukturze menu stron prowadzących do pustych kategorii
  • brak doboru odpowiednich etykiet (H1, title, URL, anchory linków wewnętrznych)

Mimo to strona rankuje na popularne słowa kluczowe w top20, więc można w miarę szybko osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty w postaci ruchu organicznego nakierowanego na konkretne frazy produktowe.

Moja prezentacja poniżej:

Fotodziwaki.pl to strona z ofertą B2C w postaci fotografii ślubnej. Łukasz Żelezny skupił się na elementach optymalizacji strony z wykorzystaniem wtyczek i zewnętrznych narzędzi. Strona stoi na CMS WordPress, co daje duże możliwości w zakresie skorzystania z gotowych rozwiązań. Łukasz zwrócił uwagę między innymi na możliwości poprawy linkowania wewnętrznego, jak i przyspieszenia działania strony.

Edit: Zapraszam do zapoznania się z kolejnymi odsłonami:

SEO surgery Polska 2: https://www.semrush.com/webinars/seo-surgery-polska-2/

Wystąpili: Wojtek Mazur, Michał Suski, Damian Sałkowski

(tu podsumowanie Michała Suskiego: https://surferseo.com/blog-pl/seo-surgery-polska-2/).

SEO surgery Polska 3: https://www.semrush.com/webinars/seo-surgery-polska-3/

Wystąpili: Michał Łyko, Mateusz Dela, Robert Niechciał