Chcesz dowiedzieć się, na czym polega optymalizacja i pozycjonowanie, czyli szeroko rozumiane SEO (ang. Search Engine Optimization)? W tym wpisie znajdziesz informacje na temat mojego autorskiego kursu SEO oraz odniesienia do szeregu przydatnych źródeł, dzięki którym poznasz podstawowe taktyki, narzędzia i zrozumiesz lepiej cały proces. Kurs SEO został przygotowany w formie lekcji wideo i jest dostępny na platformie Eduweb.

Kurs SEO w formie wideo

Jakiś czas temu stworzyłem we współpracy z platformą Eduweb szkolenie online, w którym tłumaczę podstawy SEO. W kursie omówione są podstawy technicznego SEO, indeksowania strony, komunikacji z robotami; następnie kwestie dotyczące architektury informacji oraz targetowania słów kluczowych i tworzenia treści. Na końcu poruszam także kwestie związane z link buildingiem.

Materiał przeznaczony jest  dla osób rozpoczynających swoją przygodę z marketingiem w wyszukiwarkach, dla marketerów, developerów. Na stronie kursu można zobaczyć zapowiedź i przykładowe materiały – nabierzesz wyobrażenia, czy tego typu kurs SEO jest dla Ciebie dobrym startem do nauki pozycjonowania.

Sprawdź mój kurs SEO: https://eduweb.pl/marketing-i-biznes/seo/seo-promocja-w-wyszukiwarce

Cały kurs SEO dostępny na Eduweb trwa mniej więcej 6 godzin i składa się z następujących sekcji:

  1. Wprowadzenie do SEO – omówienie podstawowych założeń i pojęć związanych z indeksowaniem stron w wyszukiwarce Google.
  2. Ruch organiczny w marketingu i sprzedaży – co daje SEO i jak łączyć ten kanał z innymi formami dotarcia do klientów.
  3. Słowa kluczowe i architektura informacji – lekcja poświęcona tworzeniu struktury strony www, budowania stron docelowych oraz planowaniu treści.
  4. Budowa serwisu przyjaznego dla Google – jak technologia wpływa na pozycjonowania i jakie elementy budowy strony mają kluczowe znaczenie w procesie budowania ruchu organicznego z wyszukiwarki.
  5. Rola linków w pozycjonowaniu i techniki ich zdobywania – zrozum na czym polega tzw. link building i jak wpływa na ranking strony internetowej w wynikach wyszukiwania w Google.
  6. Samodzielny audyt SEO oraz przykłady narzędzi – na czym polega analityka w SEO.