Zaskoczeni postem noworocznym tak wcze艣nie? To przeczytajcie ten kr贸tki artyku艂 poni偶ej, a dowiecie si臋, o co tak naprawd臋 chodzi.

Jak planowa膰 kampanie SEO w kontek艣cie czasu ich realizacji? Kiedy oczekiwa膰 efekt贸w? To kwestie, kt贸re przek艂adaj膮 si臋 w znacz膮cym stopniu na realizacj臋 cel贸w biznesowych organizacji, a gdy jeste艣 w艂a艣cicielem firmy – wprost na to, ile zarobisz.

Planowanie SEO na wi臋ksz膮 skal臋

Musisz zwr贸ci膰 uwag臋 na kilka aspekt贸w. Po pierwsze SEO to inwestycja, kt贸r膮 ci臋偶ko realizowa膰 w kr贸tkim okresie i niskimi nak艂adami 鈥瀗a pr贸b臋鈥. 呕eby zacz膮膰 zarabia膰, trzeba przekroczy膰 pewne progi, krytyczne punkty w ca艂ej kampanii. Na pocz膮tku b臋dzie to przystosowanie strony do wymog贸w Google, aby w og贸le m贸c si臋 znale藕膰 w wynikach wyszukiwania. Kolejnym etapem b臋dzie wypracowanie pozycji i pozyskanie pierwszego ruchu z prostszych fraz, z tzw. d艂ugiego ogona. Nast臋pnym wyzwaniem jest stopniowe wprowadzanie strony na coraz trudniejsze s艂owa kluczowe na pozycje daj膮ce satysfakcjonuj膮cy ruch (obecnie cz臋艣ciej jest to ju偶 nie top10, a top3 wynik贸w).

Ca艂y proces jest du偶o bardziej z艂o偶ony i mo偶na by po艣wi臋ci膰 mu obszern膮 publikacj臋. Tym bardziej nie mo偶na oczekiwa膰, 偶e przygotowanie do niego zajmie jedno popo艂udnie. Selekcja agencji, dob贸r cel贸w i zaplanowanie bud偶etu adekwatnego do ich realizacji – to cz臋sto kilka tygodni analiz i rozm贸w.

Audyt SEO, optymalizacja i ramy czasowe kampanii

Pami臋tajmy te偶, 偶e ka偶dy powa偶ny projekt SEO powinien zaczyna膰 si臋 od audytu SEO. Porz膮dna analiza strony, jej otoczenia, s艂贸w kluczowych wyszukiwanych przez u偶ytkownik贸w, kondycji konkurencji – to r贸wnie偶 zajmuje czas i wymaga dost臋pno艣ci odpowiednio wyszkolonych i do艣wiadczonych specjalist贸w w agencji.

Proces optymalizacji strony (w zakresie kwestii technicznych , architektury informacji, korekty lub przygotowania nowych tre艣ci na stron臋) to cz臋sto kolejne tygodnie. W du偶ych firmach, przy rozbudowanych witrynach (np. sklepach internetowych) taki projekt potrafi trwa膰 miesi膮cami.

R贸wnolegle zainicjowana kampania polegaj膮ca na dzia艂aniach contentowych (np. tworzenie tre艣ci na blog) oraz link buildingu (pozyskiwanie link贸w pozycjonuj膮cych z innych witryn – niezb臋dne w celu budowania autorytetu i podnoszenia pozycji) te偶 nie przynosi rezultat贸w z dnia na dzie艅. Zanim dotrzemy do wcze艣niej wymienionych kamieni milowych, b臋dziemy obserwowa膰, jak nasza strona pnie si臋 w g贸r臋 pod wzgl臋dem widoczno艣ci i coraz lepszych pozycji (np. z 50. na 15.), lecz nie prze艂o偶y si臋 to od razu na ruch i sprzeda偶.

W tym czasie trzeba ponosi膰 koszty, aby maszyna sz艂a do przodu.

Dlatego te偶 bardzo wa偶ne jest dobre oszacowanie ram czasowych projektu.

Efekty pozycjonowania

Na przyk艂ad, je艣li zale偶y nam na osi膮gni臋ciu efekt贸w na sezon wiosenny, to ju偶 powinni艣my dzia艂a膰, a nie czeka膰 do stycznia czy lutego i dopiero wtedy zaczyna膰 si臋 rozgl膮da膰 za agencj膮. W szeregu bran偶 wej艣cie na topowe pozycje zajmuje nawet rok lub dwa ci膮g艂ych dzia艂a艅 (oczywi艣cie przy za艂o偶eniu, 偶e dysponujemy adekwatnym bud偶etem, a nie tylko 鈥瀔wot膮 na rozruch鈥).

Dlatego, je艣li planujesz dzia艂ania SEO, nie zwlekaj z decyzj膮. Nie odk艂adaj tego na okres po Nowym Roku. Oka偶e si臋, 偶e Trzech Kr贸li i sezon urlopowy w styczniu spowoduj膮, 偶e realnie zajmiesz si臋 tematem dopiero w lutym. Wtedy mo偶e by膰 ju偶 za p贸藕no, a Twoja konkurencja mo偶e by膰 ju偶 wtedy na etapie realizacji audytu, pozyskiwania nowych, mocnych link贸w i efektywnego budowania pozycji. W efekcie jeszcze trudniej b臋dzie zrealizowa膰 cel.

Kontaktuj膮c si臋 ze mn膮 lub bezpo艣rednio z moj膮 agencj膮 SEO Takaoto.pro mo偶esz liczy膰 na:

  • bezp艂atn膮 wycen臋 audytu oraz kampanii SEO
  • darmow膮 porad臋 do艣wiadczonego konsultanta, kt贸ry pomo偶e w zrozumieniu ca艂ego procesu SEO i wska偶e niezb臋dne 艣rodki (bud偶et, zasoby ludzkie, czas) do realizacji Twoich cel贸w biznesowych

Teraz ju偶 rozumiesz, dlaczego ju偶 teraz nale偶y dzia艂a膰 pe艂n膮聽par膮, aby odnosi膰 sukcesy w 2022 r.? 馃檪