Zaskoczeni postem noworocznym tak wcześnie? To przeczytajcie ten krótki artykuł poniżej, a dowiecie się, o co tak naprawdę chodzi.
Jak planować kampanie SEO w kontekście czasu ich realizacji? Kiedy oczekiwać efektów? To kwestie, które przekładają się w znaczącym stopniu na realizację celów biznesowych organizacji, a gdy jesteś właścicielem firmy – wprost na to, ile zarobisz.
Planowanie SEO na większą skalę
Musisz zwrócić uwagę na kilka aspektów. Po pierwsze SEO to inwestycja, którą ciężko realizować w krótkim okresie i niskimi nakładami „na próbę”. Żeby zacząć zarabiać, trzeba przekroczyć pewne progi, krytyczne punkty w całej kampanii. Na początku będzie to przystosowanie strony do wymogów Google, aby w ogóle móc się znaleźć w wynikach wyszukiwania. Kolejnym etapem będzie wypracowanie pozycji i pozyskanie pierwszego ruchu z prostszych fraz, z tzw. długiego ogona. Następnym wyzwaniem jest stopniowe wprowadzanie strony na coraz trudniejsze słowa kluczowe na pozycje dające satysfakcjonujący ruch (obecnie częściej jest to już nie top10, a top3 wyników).
Cały proces jest dużo bardziej złożony i można by poświęcić mu obszerną publikację. Tym bardziej nie można oczekiwać, że przygotowanie do niego zajmie jedno popołudnie. Selekcja agencji, dobór celów i zaplanowanie budżetu adekwatnego do ich realizacji – to często kilka tygodni analiz i rozmów.
Audyt SEO, optymalizacja i ramy czasowe kampanii
Pamiętajmy też, że każdy poważny projekt SEO powinien zaczynać się od audytu SEO. Porządna analiza strony, jej otoczenia, słów kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników, kondycji konkurencji – to również zajmuje czas i wymaga dostępności odpowiednio wyszkolonych i doświadczonych specjalistów w agencji.
Proces optymalizacji strony (w zakresie kwestii technicznych , architektury informacji, korekty lub przygotowania nowych treści na stronę) to często kolejne tygodnie. W dużych firmach, przy rozbudowanych witrynach (np. sklepach internetowych) taki projekt potrafi trwać miesiącami.
Równolegle zainicjowana kampania polegająca na działaniach contentowych (np. tworzenie treści na blog) oraz link buildingu (pozyskiwanie linków pozycjonujących z innych witryn – niezbędne w celu budowania autorytetu i podnoszenia pozycji) też nie przynosi rezultatów z dnia na dzień. Zanim dotrzemy do wcześniej wymienionych kamieni milowych, będziemy obserwować, jak nasza strona pnie się w górę pod względem widoczności i coraz lepszych pozycji (np. z 50. na 15.), lecz nie przełoży się to od razu na ruch i sprzedaż.
W tym czasie trzeba ponosić koszty, aby maszyna szła do przodu.
Dlatego też bardzo ważne jest dobre oszacowanie ram czasowych projektu.
Efekty pozycjonowania
Na przykład, jeśli zależy nam na osiągnięciu efektów na sezon wiosenny, to już powinniśmy działać, a nie czekać do stycznia czy lutego i dopiero wtedy zaczynać się rozglądać za agencją. W szeregu branż wejście na topowe pozycje zajmuje nawet rok lub dwa ciągłych działań (oczywiście przy założeniu, że dysponujemy adekwatnym budżetem, a nie tylko „kwotą na rozruch”).
Dlatego, jeśli planujesz działania SEO, nie zwlekaj z decyzją. Nie odkładaj tego na okres po Nowym Roku. Okaże się, że Trzech Króli i sezon urlopowy w styczniu spowodują, że realnie zajmiesz się tematem dopiero w lutym. Wtedy może być już za późno, a Twoja konkurencja może być już wtedy na etapie realizacji audytu, pozyskiwania nowych, mocnych linków i efektywnego budowania pozycji. W efekcie jeszcze trudniej będzie zrealizować cel.
Kontaktując się ze mną lub bezpośrednio z moją agencją SEO Takaoto.pro możesz liczyć na:
- bezpłatną wycenę audytu oraz kampanii SEO
- darmową poradę doświadczonego konsultanta, który pomoże w zrozumieniu całego procesu SEO i wskaże niezbędne środki (budżet, zasoby ludzkie, czas) do realizacji Twoich celów biznesowych
Teraz już rozumiesz, dlaczego już teraz należy działać pełną parą, aby odnosić sukcesy w 2022 r.? 🙂