Aktualizacje Google 2018 – co o nich wiemy i dlaczego niewiele z tego wynika

Aktualizacje Google 2018 – co o nich wiemy i dlaczego niewiele z tego wynika

Czytałem dzisiaj ciekawy artykuł autorstwa Glenna Gabe’a nt. ostatnich aktualizacji z 1 sierpnia, 27 września, czy 4 października. Jest dość obszerny, a moi znajomi i klienci, niebędący specjalistami SEO, którzy go czytali, przyznali, że nie za bardzo go rozumieją. Odkodujmy go zatem.

(więcej…)

Google Medic Update – osobista opinia o aktualizacji Medical, stronach YMYL i nowych wytycznych dla raterów

Google Medic Update – osobista opinia o aktualizacji Medical, stronach YMYL i nowych wytycznych dla raterów

Na początku sierpnia miała miejsce poważna aktualizacja algorytmu Google. Na początku nazwana Medical Update, bo według pierwszych obserwacji miała dotknąć głównie stron o tej tematyce. Okazało się jednak, że to poważniejszy update o dużo szerszym zasięgu. Nie mam żadnej recepty, ani precyzyjnej diagnozy, lecz chciałbym podzielić się swoimi obserwacjami i przemyśleniami (z których jednak jakieś tam wnioski wynikają).

(więcej…)

Michał Suski: Optymalizacja przy użyciu narzędzia SurferSEO

Michał Suski: Optymalizacja przy użyciu narzędzia SurferSEO

Google coraz bardziej miesza, jeśli chodzi o czynniki rankingowe. Obserwujemy od dłuższego czasu, że poszczególne czynniki dla różnych branż mogą mieć różne wagi. To, co działa w jednej branży, niekoniecznie przekłada się na wzrosty w innej. Dzisiaj prezentuję Wam narzędzie Surfer, które pozwala analizować korelację między poszczególnymi czynnikami on-page SEO, a pozycjami stron dla konkretnych słów kluczowych.

(więcej…)