Smart shopper – klient z głową na karku

Biznes online, Publikacje partnerów

„W ciągu ostatnich kilku lat określenie smart shopping zyskało w Polsce popularność. O smart shoppingu mówi się w odniesieniu do postawy oszczędnościowej, racjonalnej, opartej na konsumenckim sprycie czy wręcz konsumencko pojmowanej mądrości. Smart shopper poświęca czas na porównywanie ofert sklepów pod względem ceny i jakości towarów” – to odpowiedź na zadane wyżej pytanie udzielona przez Jacka Dymkowskiego, Mobile Marketing Managera w ZenithOptimedia Group. Jest jedną z wielu definicji smart shoppera, przedstawionych przez grupę ekspertów, które znalazły się w raporcie Smart shopperzy – Polacy na tropie mobilnych okazji. Raport ten został wydany przez Grupę Qpony – właściciela dwóch najpopularniejszych w Polsce mobilnych aplikacji zniżkowych.


Według zawartych w nim danych około 50% smart shopperów wykorzystuje swoje smartfony w celach zakupowych i okołozakupowych. Co więcej, ponad 84% wszystkich użytkowników smartfonów w naszym kraju podczas zakupów korzysta ze specjalnie ku temu stworzonych aplikacji mobilnych. Mogą dzięki nim m.in. przeglądać gazetki reklamowe oraz zbierać kupony rabatowe. Według Google Play najpopularniejsza na naszym rodzimym rynku jest aplikacja Qpony – została pobrana już ponad milion razy.

Polacy jako konsumenci przywiązują szczególną wagę do gazetek reklamowych. Według raportu to właśnie one są głównym źródłem informacji o ofertach promocyjnych w wielu sklepach. Warto jednak zwrócić szczególną uwagę na obecnie coraz popularniejsze przeniesienie ich do aplikacji mobilnych. Takie rozwiązanie wydaje się mieć praktycznie same atuty, zarówno dla reklamodawców – w porównaniu do papierowych gazetek nakłady finansowe na ich elektroniczne wersje są o dwie trzecie niższe, jak i dla konsumenta – zdecydowana oszczędność czasu, pieniędzy i wygoda użytkowania, gdyż wszystkie interesujące go gazetki oraz kupony zniżkowe ma zawsze na wyciągnięcie ręki w swoim smartphonie.

Dane zgromadzone ww. raporcie wskazują, że to cena wydaje się mieć największe znaczenie dla współczesnych konsumentów, a dokładniej – zniżki. 19% Polaków czuje się zmotywowanych do zakupu, jeżeli cena danego produktu została obniżona, 33% przezornie wcześniej szuka promocji i kuponów zniżkowych, a dla 57% to właśnie cena produktu będzie decydująca. Ponadto u 35% konsumentów poszukiwania zakończą się sukcesem wyłącznie w sytuacji, w której zakup zostanie uznany za wyjątkową okazję.

Warto jednak zwrócić uwagę na to, że smart shoppera do oszczędności nie zmusza brak środków finansowych, ale chęć racjonalnego nimi zarządzania. Podobne zdanie na ten temat w raporcie wyraził Mateusz Puchala, Business Manager w Qpony: „Z jednej strony smart shopperowi zależy na zakupie produktu w jak najlepszej jakości przy zachowaniu najniższej ceny. Z drugiej strony najtańszy produkt niekoniecznie może przynieść korzyść, jaką sobie założył”. Dlatego właśnie smart shopper kładzie nacisk na poszukiwania odpowiedniej dla siebie oferty.

Raport stworzony przez specjalistów z Qpony.pl jest bardzo bogaty w najnowsze dane dotyczące zjawiska smart shoppingu. Wiedza w nim zawarta może okazać się bardzo przydatna, w szczególności dla osób zajmujących się marketingiem mobilnym. Pełną wersję raportu można pobrać ze strony Qpony.

Infografika: SMART SHOPPERZY (kliknij, aby powiększyć)

infografika-mini

Materiał powstał przy współpracy z marką Qpony.pl

Udostępnij post:

    Porozmawiajmy o SEO!

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.