WordPress to najpopularniejszy na świecie system do zarządzania treścią (CMS). Jeśli masz stronę firmową lub blog to prawdopodobnie twój wybór padł właśnie na WP, a co za tym idzie, zastanawiasz się, jak ją pozycjonować w Google. W tym artykule opiszę dobre praktyki w zakresie zarządzania treścią strony, które będą sprzyjać budowaniu ruchu z wyszukiwarki.
Istnieje sporo czynników wpływających na pozycjonowanie serwisu internetowego, lecz bez wątpienia dobrze przemyślana architektura informacji (w uproszczeniu – podział treści, zasobów, informacji na podstrony) stanowi fundament dla wszelkich dalszych działań optymalizacyjnych i pozycjonerskich. Z artykułu dowiesz się, jak poprawnie planować architekturę informacji. (więcej…)
Sekcja FAQ (ang. Frequently Asked Questions) to bardzo użyteczny sposób prezentacji ważnych informacji na stronie internetowej. Od 2019 r. Google umożliwia zaciągnięcie tej sekcji bezpośrednio do snippetu strony w wynikach wyszukiwania. Z tego wpisu dowiesz się, jak paroma kliknięciami dodać ten element na swojej stronie.
Robisz rebranding? Domena A została przekierowana na domenę B, ale wyniki z tej pierwszej wciąż pojawiają się w Google? Czasem jest to problem, ale nie zawsze. Poniżej przedstawiam przypadek, w którym zaistniała sytuacja jest wręcz korzystna.
Na pewno chcesz aby Twój biznes dobrze funkcjonował w sieci. Zapewne wiesz już, że nie wystarczy samo posiadanie strony internetowej. Aby potencjalni klienci w ogóle na nią trafili, muszą mieć możliwość odnalezienia jej w gąszczu innych witryn. Ułatwiają to wyszukiwarki internetowe i wysoka pozycja zajmowana w nich przez Twoją stronę. W Polsce od wielu lat najpopularniejszą i bezkonkurencyjną wyszukiwarką wciąż jest Google, a jej udział w rynku to ponad 98%.
Na Forum PiO napisał do mnie kolega po fachu – Łukasz. Chciał się poradzić w temacie link buildingu, a dokładnie oceny mocy domen, z których pozyskujemy linki. Miałem odpisać w 2-3 zdaniach, ale pytanie było na tyle obszerne, że powstał z tego artykuł, który warto tu umieścić (to pytanie się regularnie powtarza).