Pozycjonowanie podmiot贸w B2B takich jak software house’y lub firmy technologiczne oferuj膮ce us艂ugi w modelu SaaS cechuje si臋 pewn膮 specyfik膮. Je艣li mierzysz si臋 z wyzwaniami na tym polu, ten post jest dla Ciebie. Po pierwsze wi臋kszo艣膰 podmiot贸w ww. bran偶ach zainteresowana jest pozycjonowaniem mi臋dzynarodowym, co implikuje pewne problemy w zakresie zarz膮dzania stron膮, czy tworzenia tre艣ci pod k膮tem SEO. Po drugie trzeba si臋 zmierzy膰 z odwiecznym problemem – sk膮d bra膰 linki b臋d膮ce jednym z kluczowych element贸w procesu pozycjonowania. Je艣li potrzebujesz dowiedzie膰聽si臋聽wi臋cej o podstawach, przeczytaj:

Sk膮d bra膰 linki do pozycjonowania mi臋dzynarodowego

W Polsce najpopularniejsz膮 form膮 linkowania s膮 artyku艂y sponsorowane. Powszechnie korzysta si臋 z platform takich jak Linkhouse.co, Whitepress.pl, czy po艣rednik贸w jak Orion Media, kt贸re przej臋艂o ostatnio platform臋 Marketin9.com. W ka偶dym z tych rozwi膮za艅 mo偶na kupowa膰 linki umieszczane w publikacjach sponsorowanych w r贸偶nego rodzaju mediach – na portalach, serwisach lokalnych, tematycznych, blogach etc. Mo偶na te偶 kupowa膰 linki na rynkach zagranicznych. Problem polega na tym, 偶e niedo艣wiadczony SEO-wiec (nie m贸wi膮c ju偶聽po prostu o marketerze, content managerze, czy CEO software house’u, kt贸ry zajmuje si臋 marketingiem swojej firmy) prawdopodobnie b臋dzie mia艂 problem z doborem w艂a艣ciwych miejsc贸wek pod link building. Co wi臋cej, w wielu przypadkach linki tego typu mog膮 nie wystarczy膰, aby osi膮gn膮膰 topowe pozycje w Stanach Zjednoczonych, UK, czy innych rynkach angloj臋zycznych – zw艂aszcza w tak konkurencyjnej bran偶y jak IT, w kt贸rej konkurujemy z software house’ami i dostawcami us艂ug z ca艂ego 艣wiata. Dywersyfikacja 藕r贸de艂 link贸w oraz znalezienie miejsc trudno dost臋pnych dla innych firm to klucz do sukcesu w SEO. Rozpoczynaj膮c przygod臋 z link buildingiem mi臋dzynarodowym mo偶esz postawi膰 na:

  • metod臋 pr贸b i b艂臋d贸w wspomagan膮 darmowymi 藕r贸d艂ami wiedzy (np. wspomniane powy偶ej + https://www.szymonslowik.pl/moc-domeny-w-link-buildingu/),
  • nabywanie wiedzy poprzez szkolenia z link buildingu lub kursy SEO online,
  • wsp贸艂prac臋 z agencj膮, kt贸ra ogarnie proces kompleksowo (sprawd藕聽takaoto.pro),
  • skorzystanie z pomocy konsultanta, kt贸ry nie tylko doradzi, ale tak偶e umo偶liwi dost臋p do szczeg贸lnie interesuj膮cych miejsc do umieszczenia link贸w (co艣 na zasadzie brokera mocnych link贸w – porozmawiajmy).

Formy linkowania mog膮 by膰 r贸偶ne w zale偶no艣ci od rynku, typu biznesu, jak i bud偶etu:

  • artyku艂y sponsorowane,
  • guest blogging (zwykle z linkiem w tre艣ci lub w bio autora),
  • linki z PBN / stron zapleczowych (dowiedz si臋 wi臋cej o PBN),
  • niche edits / link insertions (wstawianie link贸w w istniej膮cych publikacjach),
  • marketing szeptany / web 2.0 / kampanie oparte na rozwi膮zaniach zautomatyzowanych.

Nabywanie link贸w te偶 mo偶e przyjmowa膰 r贸偶ne formy:

  • zakup przez platformy,
  • outreach (je艣li szukasz pomocy na rynkach EN – zapraszam do wsp贸艂pracy, mam sprawdzone rozwi膮zanie),
  • wsp贸艂praca z redaktorami (editors, columnists), kt贸rzy umieszczaj膮 linki w istniej膮cych tre艣ciach,
  • wsp贸艂praca z blogerami,
  • stawianie dedykowanych zapleczy /PBN,
  • wykorzystanie wsp贸艂dzielonych zapleczy / PBN.

Je艣li potrzebujesz wsparcia konsultanta, to mog臋 zar贸wno skontaktowa膰 Ci臋 z agencj膮 SEO ogarniaj膮c膮 proces ca艂o艣ciowo, zaoferowa膰 wsp贸艂prac臋 z dostawc膮 wysokiej klasy PBN. Ponadto mam dost臋p do wielu miejsc w istniej膮cych publikacjach dla bran偶y IT, software house, SaaS, nowych technologii, B2B etc. Daj zna膰, czego potrzebujesz.

On-page SEO

Je艣li chodzi o on-page SEO, to g艂贸wne problemy, z jakimi nale偶y si臋 zmierzy膰 to:

  • zarz膮dzanie domenami i umieszczeniem wersji j臋zykowych (np. warianty de.brand.com / brand.com/de / brand.de)
  • zarz膮dzanie linkowaniem wewn臋trznym
  • koordynacja pracy copywriter贸w
  • technical SEO (prze艂膮czanie mi臋dzy wersjami j臋zykowymi, targetowanie mi臋dzynarodowe, u偶ycie tag贸w hreflang)
  • analityka (zarz膮dzanie kontami Google Search Console / Google Analytics)

W tym zakresie r贸wnie偶 bardzo ci臋偶ko jest zbudowa膰 szybko kompetencje wewn膮trz zespo艂u. Sugerowa艂bym skorzystanie z pomocy agencji, kt贸ra ma do艣wiadczenie w technicznym SEO i pozycjonowaniu mi臋dzynarodowym. Oczywi艣cie zach臋cam do kontaktu z takaoto.pro – wst臋pna analiza i przygotowanie oferty nic nie kosztuj膮. Na koniec zainteresowanych odsy艂am do zesz艂orocznego podcastu Senuto z Ma膰kiem Chmurkowskim, Robertem Niechcia艂em i Mateuszem Del膮: https://www.youtube.com/watch?v=aY0sEV1vDjo