Pozycjonowanie podmiotów B2B takich jak software house’y lub firmy technologiczne oferujące usługi w modelu SaaS cechuje się pewną specyfiką. Jeśli mierzysz się z wyzwaniami na tym polu, ten post jest dla Ciebie. Po pierwsze większość podmiotów ww. branżach zainteresowana jest pozycjonowaniem międzynarodowym, co implikuje pewne problemy w zakresie zarządzania stroną, czy tworzenia treści pod kątem SEO. Po drugie trzeba się zmierzyć z odwiecznym problemem – skąd brać linki będące jednym z kluczowych elementów procesu pozycjonowania. Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej o podstawach, przeczytaj:
Skąd brać linki do pozycjonowania międzynarodowego
W Polsce najpopularniejszą formą linkowania są artykuły sponsorowane. Powszechnie korzysta się z platform takich jak Linkhouse.co, Whitepress.pl, czy pośredników jak Orion Media, które przejęło ostatnio platformę Marketin9.com. W każdym z tych rozwiązań można kupować linki umieszczane w publikacjach sponsorowanych w różnego rodzaju mediach – na portalach, serwisach lokalnych, tematycznych, blogach etc. Można też kupować linki na rynkach zagranicznych. Problem polega na tym, że niedoświadczony SEO-wiec (nie mówiąc już po prostu o marketerze, content managerze, czy CEO software house’u, który zajmuje się marketingiem swojej firmy) prawdopodobnie będzie miał problem z doborem właściwych miejscówek pod link building. Co więcej, w wielu przypadkach linki tego typu mogą nie wystarczyć, aby osiągnąć topowe pozycje w Stanach Zjednoczonych, UK, czy innych rynkach anglojęzycznych – zwłaszcza w tak konkurencyjnej branży jak IT, w której konkurujemy z software house’ami i dostawcami usług z całego świata. Dywersyfikacja źródeł linków oraz znalezienie miejsc trudno dostępnych dla innych firm to klucz do sukcesu w SEO. Rozpoczynając przygodę z link buildingiem międzynarodowym możesz postawić na:
- metodę prób i błędów wspomaganą darmowymi źródłami wiedzy (np. wspomniane powyżej + https://www.szymonslowik.pl/moc-domeny-w-link-buildingu/),
- nabywanie wiedzy poprzez szkolenia z link buildingu lub kursy SEO online,
- współpracę z agencją, która ogarnie proces kompleksowo (sprawdź takaoto.pro),
- skorzystanie z pomocy konsultanta, który nie tylko doradzi, ale także umożliwi dostęp do szczególnie interesujących miejsc do umieszczenia linków (coś na zasadzie brokera mocnych linków – porozmawiajmy).
Formy linkowania mogą być różne w zależności od rynku, typu biznesu, jak i budżetu:
- artykuły sponsorowane,
- guest blogging (zwykle z linkiem w treści lub w bio autora),
- linki z PBN / stron zapleczowych (dowiedz się więcej o PBN),
- niche edits / link insertions (wstawianie linków w istniejących publikacjach),
- marketing szeptany / web 2.0 / kampanie oparte na rozwiązaniach zautomatyzowanych.
Nabywanie linków też może przyjmować różne formy:
- zakup przez platformy,
- outreach (jeśli szukasz pomocy na rynkach EN – zapraszam do współpracy, mam sprawdzone rozwiązanie),
- współpraca z redaktorami (editors, columnists), którzy umieszczają linki w istniejących treściach,
- współpraca z blogerami,
- stawianie dedykowanych zapleczy /PBN,
- wykorzystanie współdzielonych zapleczy / PBN.
Jeśli potrzebujesz wsparcia konsultanta, to mogę zarówno skontaktować Cię z agencją SEO ogarniającą proces całościowo, zaoferować współpracę z dostawcą wysokiej klasy PBN. Ponadto mam dostęp do wielu miejsc w istniejących publikacjach dla branży IT, software house, SaaS, nowych technologii, B2B etc. Daj znać, czego potrzebujesz.
On-page SEO
Jeśli chodzi o on-page SEO, to główne problemy, z jakimi należy się zmierzyć to:
- zarządzanie domenami i umieszczeniem wersji językowych (np. warianty de.brand.com / brand.com/de / brand.de)
- zarządzanie linkowaniem wewnętrznym
- koordynacja pracy copywriterów
- technical SEO (przełączanie między wersjami językowymi, targetowanie międzynarodowe, użycie tagów hreflang)
- analityka (zarządzanie kontami Google Search Console / Google Analytics)
W tym zakresie również bardzo ciężko jest zbudować szybko kompetencje wewnątrz zespołu. Sugerowałbym skorzystanie z pomocy agencji, która ma doświadczenie w technicznym SEO i pozycjonowaniu międzynarodowym. Oczywiście zachęcam do kontaktu z takaoto.pro – wstępna analiza i przygotowanie oferty nic nie kosztują. Na koniec zainteresowanych odsyłam do zeszłorocznego podcastu Senuto z Maćkiem Chmurkowskim, Robertem Niechciałem i Mateuszem Delą: https://www.youtube.com/watch?v=aY0sEV1vDjo