SEO i link building dla software house’ów, B2B, SaaS, tech etc.

Biznes online, Link building

Pozycjonowanie podmiotów B2B takich jak software house’y lub firmy technologiczne oferujące usługi w modelu SaaS cechuje się pewną specyfiką. Jeśli mierzysz się z wyzwaniami na tym polu, ten post jest dla Ciebie. Po pierwsze większość podmiotów ww. branżach zainteresowana jest pozycjonowaniem międzynarodowym, co implikuje pewne problemy w zakresie zarządzania stroną, czy tworzenia treści pod kątem SEO. Po drugie trzeba się zmierzyć z odwiecznym problemem – skąd brać linki będące jednym z kluczowych elementów procesu pozycjonowania. Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej o podstawach, przeczytaj:

Skąd brać linki do pozycjonowania międzynarodowego

W Polsce najpopularniejszą formą linkowania są artykuły sponsorowane. Powszechnie korzysta się z platform takich jak Linkhouse.co, Whitepress.pl, czy pośredników jak Orion Media, które przejęło ostatnio platformę Marketin9.com. W każdym z tych rozwiązań można kupować linki umieszczane w publikacjach sponsorowanych w różnego rodzaju mediach – na portalach, serwisach lokalnych, tematycznych, blogach etc. Można też kupować linki na rynkach zagranicznych. Problem polega na tym, że niedoświadczony SEO-wiec (nie mówiąc już po prostu o marketerze, content managerze, czy CEO software house’u, który zajmuje się marketingiem swojej firmy) prawdopodobnie będzie miał problem z doborem właściwych miejscówek pod link building. Co więcej, w wielu przypadkach linki tego typu mogą nie wystarczyć, aby osiągnąć topowe pozycje w Stanach Zjednoczonych, UK, czy innych rynkach anglojęzycznych – zwłaszcza w tak konkurencyjnej branży jak IT, w której konkurujemy z software house’ami i dostawcami usług z całego świata. Dywersyfikacja źródeł linków oraz znalezienie miejsc trudno dostępnych dla innych firm to klucz do sukcesu w SEO. Rozpoczynając przygodę z link buildingiem międzynarodowym możesz postawić na:

  • metodę prób i błędów wspomaganą darmowymi źródłami wiedzy (np. wspomniane powyżej + https://www.szymonslowik.pl/moc-domeny-w-link-buildingu/),
  • nabywanie wiedzy poprzez szkolenia z link buildingu lub kursy SEO online,
  • współpracę z agencją, która ogarnie proces kompleksowo (sprawdź takaoto.pro),
  • skorzystanie z pomocy konsultanta, który nie tylko doradzi, ale także umożliwi dostęp do szczególnie interesujących miejsc do umieszczenia linków (coś na zasadzie brokera mocnych linków – porozmawiajmy).

Formy linkowania mogą być różne w zależności od rynku, typu biznesu, jak i budżetu:

  • artykuły sponsorowane,
  • guest blogging (zwykle z linkiem w treści lub w bio autora),
  • linki z PBN / stron zapleczowych (dowiedz się więcej o PBN),
  • niche edits / link insertions (wstawianie linków w istniejących publikacjach),
  • marketing szeptany / web 2.0 / kampanie oparte na rozwiązaniach zautomatyzowanych.

Nabywanie linków też może przyjmować różne formy:

  • zakup przez platformy,
  • outreach (jeśli szukasz pomocy na rynkach EN – zapraszam do współpracy, mam sprawdzone rozwiązanie),
  • współpraca z redaktorami (editors, columnists), którzy umieszczają linki w istniejących treściach,
  • współpraca z blogerami,
  • stawianie dedykowanych zapleczy /PBN,
  • wykorzystanie współdzielonych zapleczy / PBN.

Jeśli potrzebujesz wsparcia konsultanta, to mogę zarówno skontaktować Cię z agencją SEO ogarniającą proces całościowo, zaoferować współpracę z dostawcą wysokiej klasy PBN. Ponadto mam dostęp do wielu miejsc w istniejących publikacjach dla branży IT, software house, SaaS, nowych technologii, B2B etc. Daj znać, czego potrzebujesz.

On-page SEO

Jeśli chodzi o on-page SEO, to główne problemy, z jakimi należy się zmierzyć to:

  • zarządzanie domenami i umieszczeniem wersji językowych (np. warianty de.brand.com / brand.com/de / brand.de)
  • zarządzanie linkowaniem wewnętrznym
  • koordynacja pracy copywriterów
  • technical SEO (przełączanie między wersjami językowymi, targetowanie międzynarodowe, użycie tagów hreflang)
  • analityka (zarządzanie kontami Google Search Console / Google Analytics)

W tym zakresie również bardzo ciężko jest zbudować szybko kompetencje wewnątrz zespołu. Sugerowałbym skorzystanie z pomocy agencji, która ma doświadczenie w technicznym SEO i pozycjonowaniu międzynarodowym. Oczywiście zachęcam do kontaktu z takaoto.pro – wstępna analiza i przygotowanie oferty nic nie kosztują. Na koniec zainteresowanych odsyłam do zeszłorocznego podcastu Senuto z Maćkiem Chmurkowskim, Robertem Niechciałem i Mateuszem Delą: https://www.youtube.com/watch?v=aY0sEV1vDjo

Udostępnij post:

    Porozmawiajmy o SEO!

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.