Do艣wiadczonym SEO-wcom nie trzeba t艂umaczy膰, czym jest Linkhouse, ale jestem przekonany, 偶e wielu marketer贸w, pocz膮tkuj膮cych adept贸w pozycjonowania, czy przedsi臋biorc贸w, kt贸rzy sami promuj膮 swoje serwisy, nie zdaje sobie sprawy z potencja艂u tego typu platformy. W tym po艣cie przedstawi臋 interesuj膮ce, moim skromnym zdaniem, funkcje LH i om贸wi臋, czy i dlaczego warto korzysta膰 z tego typu rozwi膮za艅.

Do czego s艂u偶y Linkhouse

M贸wi膮c najog贸lniej, LH to platforma do link buildingu, czyli pozyskiwania link贸w pozycjonuj膮cych stron臋. Jej funkcjonalno艣膰 pozwala jednak na szersze spektrum dzia艂a艅 – np. zakup artyku艂贸w sponsorowanych lub baner贸w reklamowych, kt贸re mog膮 realizowa膰 inne cele ni偶 tylko pozyskanie link贸w.

Dzi臋ki Linkhouse znajdziesz serwisy do opublikowania artyku艂贸w wed艂ug klucza bran偶y, tematyki i/lub statystyk SEO (takich jak statystyki ruchu, czy wska藕niki mocy domeny).

Baza ofert Linkhouse jest ogromna. Znajdziesz tutaj ponad 20 tysi臋cy portali nie tylko z Polski, czy Europy, ale tak偶e z bardziej egzotycznych rynk贸w. Baza ta jest cyklicznie uzupe艂niania o nowe portale, dzi臋ki czemu ka偶dy jest w stanie znale藕膰 co艣 dla siebie. Niezale偶nie od j臋zyka lub lokalizacji.

Przetestuj Linkhouse

Linkbuilding poprzez content marketing

Narz臋dzie oferuje do ponad 30 parametr贸w SEO w obr臋bie projekt贸w. Dost臋pne s膮 tak偶e bardzo dok艂adne filtry takie jak tematyka czy ceny, ale tak偶e aktualne parametry SEO. S膮 one pobierane co tydzie艅 z narz臋dzi takich Ahrefs, Majestic itp., dzi臋ki czemu mo偶esz mie膰 pewno艣膰, 偶e s膮 one zgodne z tym, co tak naprawd臋 dzieje si臋 w wyszukiwarce. Bardzo u偶ytecznym rozwi膮zaniem jest tak偶e mo偶liwo艣膰 pomini臋cia link贸w, kt贸re by艂y ju偶 przez Ciebie pozyskane. To przydatne rozwi膮zanie na etapie planowania publikacji, poniewa偶 dobr膮 praktyk膮 w SEO jest zdobywanie link贸w z wi臋kszej ilo艣ci domen (liczba referring domains mo偶e mie膰 wi臋ksze znaczenie, ni偶 liczba link贸w pochodz膮cych z ma艂ej grupy serwis贸w odsy艂aj膮cych).

Lubi臋 w Linkhouse (chocia偶 mo偶e to kwestia lat przyzwyczaje艅) wygod臋 w dodawaniu tre艣ci. W 艂atwy spos贸b za pomoc膮 edytora mog臋 napisa膰 artyku艂, wklei膰 go z innego 藕r贸d艂a (np. Googledocs czy pliku tekstowego na komputerze) lub wr臋cz przes艂a膰 gotowy plik z tekstem. Zaznaczam opcje zwi膮zane z p贸藕niejszym monitorowaniem link贸w, dodaj臋 grafik臋 (w艂asn膮 lub z wyszukiwarki w obr臋bie platformy zintegrowanej ze stockami).

Linki w istniej膮cych tre艣ciach, linki tematyczne i relinkowanie

Ciekawym rozwi膮zaniem wartym uwagi jest mo偶liwo艣膰 zakupu link贸w w istniej膮cych ju偶 artyku艂ach. Niestety tylko cz臋艣膰 wydawc贸w udost臋pnia tak膮 mo偶liwo艣膰. Platforma pozwala tak偶e na wyszukiwanie link贸w tematycznych. Tematyczno艣膰 nie jest na sta艂e, arbitralnie przypisywana do danej kategorii tematycznej. Chodzi o mo偶liwo艣膰 znalezienia serwis贸w, kt贸re ju偶 rankuj膮 na interesuj膮ce nas s艂owa kluczowe. Dzi臋ki integracji z Senuto, Linkhouse pozwala zidentyfikowa膰 domeny, kt贸re Google mo偶e uznawa膰 za tematycznie powi膮zane, jak i daj膮ce szans臋 wysokiego rankowania samego artyku艂u sponsorowanego.

Popularn膮 praktyk膮 w link buildingu jest relinkowanie, czyli niwelowanie dystansu w profilu link贸w mi臋dzy w艂asn膮 domen膮, a konkurentami.聽Profesjonalni SEO-wcy korzystaj膮 w tym celu z zewn臋trznych, bardziej zaawansowanych narz臋dzi do analizy konkurencji, takich jak Majestic, Ahrefs, czy Semrush i dzi臋ki nim wynajduj膮 miejsca odpowiednie pod pozyskanie odno艣nik贸w. Je艣li nie masz do nich dost臋pu, to w obr臋bie Linkhouse 艂atwo wyszukasz serwisy, z kt贸rych linki prowadz膮 do stron Twoich konkurent贸w, a nast臋pnie przejdziesz do mo偶liwo艣ci zakupu publikacji w nich.

Zak艂adka Projekty – rozwi膮zanie dla agencji SEO

Osoby pozycjonuj膮ce jedn膮 stron臋 maj膮 stosunkowo 艂atwe zadanie – wyszukuj膮 kolejne miejsca pod linki do swojej domeny i kupuj膮 publikacje. Jednak w przypadku agencji SEO lub specjalist贸w prowadz膮cych wi臋ksz膮 liczb臋 projekt贸w, zadanie wymaga dodatkowej organizacji, aby utrzyma膰 porz膮dek. Wszystkie Twoje zlecenia s膮 w jednym miejscu. Oznacza to tak偶e dost臋p do podsumowa艅 okresowych wydatk贸w. Bardzo du偶膮 zalet膮 jest mo偶liwo艣膰 podgl膮du parametr贸w np. danych z Google Analytics. Ka偶dy ekspert SEO to doceni.

Panel copywriter贸w

Jest to bardzo intuicyjna opcja, dzi臋ki kt贸rej mo偶esz zarz膮dza膰 nie tylko zleceniami, ale tak偶e wszystkimi uwagami i komentarzami do tekst贸w copywriter贸w. Przydatna jest tak偶e opcja monitorowania rozlicze艅 i reklamacji.

Coraz wi臋cej nowych funkcji dla SEO-wc贸w

Linkhouse daje coraz wi臋cej ciekawych opcji specjalistom SEO. Jaki艣 czas temu dodana zosta艂a Gie艂da Domen (z mo偶liwo艣ci膮 zakupu domeny lub przekierowania) oraz Gie艂da Stron (mo偶na kupi膰 istniej膮cy serwis internetowy).

Wygodn膮 opcj膮 jest na pewno zapisywanie wyszukiwa艅, dzi臋ki kt贸remu nie trzeba za ka偶dym razem na nowo definiowa膰 interesuj膮cych nas parametr贸w selekcji serwis贸w w bazie.

Dla os贸b zamawiaj膮cych teksty u艂atwieniem b臋dzie te偶 Biblioteka Copywriter贸w. Jest to bardzo intuicyjna opcja, dzi臋ki kt贸rej mo偶esz zarz膮dza膰 nie tylko zleceniami, ale tak偶e wszystkimi uwagami i komentarzami do tekst贸w copywriter贸w. Przydatna jest tak偶e opcja monitorowania rozlicze艅 i reklamacji. Kto zamawia du偶e ilo艣ci artyku艂贸w na pewno to doceni.

Sprawnie dzia艂aj膮cy BOK

Je艣li kiedykolwiek musia艂e艣 za艂atwi膰 co艣 z BOK, bardzo prawdopodobne, 偶e nie by艂o to najlepsze kilkana艣cie (-dziesi膮t) minut Twojego 偶ycia. Na szcz臋艣cie obs艂uga klient贸w w LH stoi na naprawd臋 przyzwoitym poziomie. Zdarza si臋 czasem, 偶e transakcja z wydawc膮 nie dojdzie do skutku lub ma on uwagi do zam贸wionej publikacji. BOK sprawnie interweniuje w takich sytuacjach, dzi臋ki czemu zawsze wiesz, co si臋 dzieje z Twoimi tekstami i linkami.

Jak zamawia膰 artyku艂y sponsorowane

First things first, czyli zacznij od bardzo szybkiej i 艂atwej rejestracji. Musisz poda膰 jedynie sw贸j adres e-mail oraz utworzy膰 has艂o. Kiedy ju偶 stworzysz swoje konto, mo偶esz do woli zamawia膰 publikacje. Najpierw zastan贸w si臋 nad miejscem publikacji. Wybierz Baz臋 ofert z panelu Reklamodawca i doprecyzuj wszystkie kryteria wyszukiwania. Teraz nie zostaje Ci ju偶 nic innego, jak klikni臋cie Wyszukaj. Twoim oczom uka偶e si臋 lista miejsc, kt贸re spe艂niaj膮 Twoje wymagania. Teraz dokonaj wyboru. Zatwierd藕 rodzaj publikacji i ewentualne dodatkowe uwagi. Przed Tob膮 ju偶 ostatnia prosta, czyli p艂atno艣膰. Mo偶esz 贸wcze艣nie do艂adowa膰 swoje konto na portalu lub skorzysta膰 z takich opcji jak przelew tradycyjny, p艂atno艣ci internetowe lub PayPal.

Kupowanie link贸w na platformach vs. indywidualny outreach

Klienci cz臋sto pytaj膮 mnie, czy prowadz膮c projekty w Takaoto korzystamy z platform do zakupu link贸w takich jak w艂a艣nie Linkhouse. Zastanawiaj膮 si臋 czy to dobry kierunek i czy nie lepiej i艣膰 w kierunku indywidualnie dogadywanych wsp贸艂prac z wydawcami, portalami, blogerami etc. Teoretycznie, je艣li wszyscy linkowaliby z jednego miejsca, to linki te nie b臋d膮 mia艂y zbyt du偶ej mocy. Serwisy mog膮 ulega膰 stopniowej eksploatacji i ich warto艣膰 SEO mo偶e spada膰. Jednak tych偶e serwis贸w w LH jest dostatecznie du偶o. Osobi艣cie jestem zwolennikiem dokonywania dodatkowej analizy za pomoc膮 Ahrefs itp., ale do tego trzeba bieg艂o艣ci w obs艂udze dodatkowych narz臋dzi i przede wszystkim dost臋pu do nich. W wielu prostszych, indywidualnie prowadzonych projektach nie jest to niezb臋dne. Sugerowa艂bym tylko nie skupia膰 si臋 na najta艅szych miejsc贸wkach, a postawi膰 na mocniejsze serwisy – lepiej pozyska膰 mniej link贸w (i przy okazji mie膰 ekspozycj臋 marki w realnie funkcjonuj膮cym medium, serwisie docieraj膮cym do grupy docelowej), ale lepszej jako艣ci.

Je艣li chodzi o indywidualny outreach, to problem polega na wielko艣ci rynku. Po prostu w Polsce do niemal ka偶dej warto艣ciowej domeny, do ka偶dego wydawcy skorego do wsp贸艂pracy reklamowej, przedstawiciele Linkhouse i ich konkurent贸w ju偶 dawno dotarli. Albo te oferty znajduj膮 si臋 w ich bazie albo admini strony nie chc膮 podejmowa膰 wsp贸艂pracy. Je艣li zale偶y Ci na link buildingu w oparciu o publikacje content marketingowe, to indywidualne docieranie do wydawc贸w moim zdaniem na d艂u偶sz膮 met臋 nie do ko艅ca si臋 op艂aca. Platforma taka jak Linkhouse to po prostu oszcz臋dno艣膰 czasu. Gdyby艣my dla naszych klient贸w robili ka偶d膮 publikacj臋 poprzez indywidualny kontakt z blogerem, czy dzia艂em reklamy danego portalu, to czas niezb臋dny do obs艂ugi procesu kosztowa艂by pewnie wi臋cej ni偶 prowizja LH. Warto to mie膰 na uwadze.

Oczywi艣cie nie twierdz臋, 偶e pozyskiwanie link贸w przez LH to jedyna droga. Oczywi艣cie jest sporo innych taktyk, takich jak przechwytywanie domen z dobrym profilem link贸w i stawianie zaplecz, przemy艣lany marketing szeptany, marketing relacyjny, link baiting w social media i inne. Jednak je艣li zale偶y Ci na przewidywalno艣ci i pewno艣ci w realizacji procesu link buildingu, to przynajmniej jego cz臋艣膰 powiniene艣 realizowa膰 przez publikacj臋 artyku艂贸w. Oczywi艣cie mo偶na si臋 z tym nie zgadza膰, ale ilu SEO-wc贸w, tyle opinii 馃檪

Przetestuj Linkhouse