Doświadczonym SEO-wcom nie trzeba tłumaczyć, czym jest Linkhouse, ale jestem przekonany, że wielu marketerów, początkujących adeptów pozycjonowania, czy przedsiębiorców, którzy sami promują swoje serwisy, nie zdaje sobie sprawy z potencjału tego typu platformy. W tym poście przedstawię interesujące, moim skromnym zdaniem, funkcje LH i omówię, czy i dlaczego warto korzystać z tego typu rozwiązań.
Content
- 1 Do czego służy Linkhouse
- 2 Linkbuilding poprzez content marketing
- 3 Linki w istniejących treściach, linki tematyczne i relinkowanie
- 4 Zakładka Projekty – rozwiązanie dla agencji SEO
- 5 Panel copywriterów
- 6 Coraz więcej nowych funkcji dla SEO-wców
- 7 Sprawnie działający BOK
- 8 Jak zamawiać artykuły sponsorowane
- 9 Kupowanie linków na platformach vs. indywidualny outreach
Do czego służy Linkhouse
Mówiąc najogólniej, LH to platforma do link buildingu, czyli pozyskiwania linków pozycjonujących stronę. Jej funkcjonalność pozwala jednak na szersze spektrum działań – np. zakup artykułów sponsorowanych lub banerów reklamowych, które mogą realizować inne cele niż tylko pozyskanie linków.
Dzięki Linkhouse znajdziesz serwisy do opublikowania artykułów według klucza branży, tematyki i/lub statystyk SEO (takich jak statystyki ruchu, czy wskaźniki mocy domeny).
Baza ofert Linkhouse jest ogromna. Znajdziesz tutaj ponad 20 tysięcy portali nie tylko z Polski, czy Europy, ale także z bardziej egzotycznych rynków. Baza ta jest cyklicznie uzupełniania o nowe portale, dzięki czemu każdy jest w stanie znaleźć coś dla siebie. Niezależnie od języka lub lokalizacji.
Linkbuilding poprzez content marketing
Narzędzie oferuje do ponad 30 parametrów SEO w obrębie projektów. Dostępne są także bardzo dokładne filtry takie jak tematyka czy ceny, ale także aktualne parametry SEO. Są one pobierane co tydzień z narzędzi takich Ahrefs, Majestic itp., dzięki czemu możesz mieć pewność, że są one zgodne z tym, co tak naprawdę dzieje się w wyszukiwarce. Bardzo użytecznym rozwiązaniem jest także możliwość pominięcia linków, które były już przez Ciebie pozyskane. To przydatne rozwiązanie na etapie planowania publikacji, ponieważ dobrą praktyką w SEO jest zdobywanie linków z większej ilości domen (liczba referring domains może mieć większe znaczenie, niż liczba linków pochodzących z małej grupy serwisów odsyłających).
Lubię w Linkhouse (chociaż może to kwestia lat przyzwyczajeń) wygodę w dodawaniu treści. W łatwy sposób za pomocą edytora mogę napisać artykuł, wkleić go z innego źródła (np. Googledocs czy pliku tekstowego na komputerze) lub wręcz przesłać gotowy plik z tekstem. Zaznaczam opcje związane z późniejszym monitorowaniem linków, dodaję grafikę (własną lub z wyszukiwarki w obrębie platformy zintegrowanej ze stockami).
Linki w istniejących treściach, linki tematyczne i relinkowanie
Ciekawym rozwiązaniem wartym uwagi jest możliwość zakupu linków w istniejących już artykułach. Niestety tylko część wydawców udostępnia taką możliwość. Platforma pozwala także na wyszukiwanie linków tematycznych. Tematyczność nie jest na stałe, arbitralnie przypisywana do danej kategorii tematycznej. Chodzi o możliwość znalezienia serwisów, które już rankują na interesujące nas słowa kluczowe. Dzięki integracji z Senuto, Linkhouse pozwala zidentyfikować domeny, które Google może uznawać za tematycznie powiązane, jak i dające szansę wysokiego rankowania samego artykułu sponsorowanego.
Popularną praktyką w link buildingu jest relinkowanie, czyli niwelowanie dystansu w profilu linków między własną domeną, a konkurentami. Profesjonalni SEO-wcy korzystają w tym celu z zewnętrznych, bardziej zaawansowanych narzędzi do analizy konkurencji, takich jak Majestic, Ahrefs, czy Semrush i dzięki nim wynajdują miejsca odpowiednie pod pozyskanie odnośników. Jeśli nie masz do nich dostępu, to w obrębie Linkhouse łatwo wyszukasz serwisy, z których linki prowadzą do stron Twoich konkurentów, a następnie przejdziesz do możliwości zakupu publikacji w nich.
Zakładka Projekty – rozwiązanie dla agencji SEO
Osoby pozycjonujące jedną stronę mają stosunkowo łatwe zadanie – wyszukują kolejne miejsca pod linki do swojej domeny i kupują publikacje. Jednak w przypadku agencji SEO lub specjalistów prowadzących większą liczbę projektów, zadanie wymaga dodatkowej organizacji, aby utrzymać porządek. Wszystkie Twoje zlecenia są w jednym miejscu. Oznacza to także dostęp do podsumowań okresowych wydatków. Bardzo dużą zaletą jest możliwość podglądu parametrów np. danych z Google Analytics. Każdy ekspert SEO to doceni.
Panel copywriterów
Jest to bardzo intuicyjna opcja, dzięki której możesz zarządzać nie tylko zleceniami, ale także wszystkimi uwagami i komentarzami do tekstów copywriterów. Przydatna jest także opcja monitorowania rozliczeń i reklamacji.
Coraz więcej nowych funkcji dla SEO-wców
Linkhouse daje coraz więcej ciekawych opcji specjalistom SEO. Jakiś czas temu dodana została Giełda Domen (z możliwością zakupu domeny lub przekierowania) oraz Giełda Stron (można kupić istniejący serwis internetowy).
Wygodną opcją jest na pewno zapisywanie wyszukiwań, dzięki któremu nie trzeba za każdym razem na nowo definiować interesujących nas parametrów selekcji serwisów w bazie.
Dla osób zamawiających teksty ułatwieniem będzie też Biblioteka Copywriterów. Jest to bardzo intuicyjna opcja, dzięki której możesz zarządzać nie tylko zleceniami, ale także wszystkimi uwagami i komentarzami do tekstów copywriterów. Przydatna jest także opcja monitorowania rozliczeń i reklamacji. Kto zamawia duże ilości artykułów na pewno to doceni.
Sprawnie działający BOK
Jeśli kiedykolwiek musiałeś załatwić coś z BOK, bardzo prawdopodobne, że nie było to najlepsze kilkanaście (-dziesiąt) minut Twojego życia. Na szczęście obsługa klientów w LH stoi na naprawdę przyzwoitym poziomie. Zdarza się czasem, że transakcja z wydawcą nie dojdzie do skutku lub ma on uwagi do zamówionej publikacji. BOK sprawnie interweniuje w takich sytuacjach, dzięki czemu zawsze wiesz, co się dzieje z Twoimi tekstami i linkami.
Jak zamawiać artykuły sponsorowane
First things first, czyli zacznij od bardzo szybkiej i łatwej rejestracji. Musisz podać jedynie swój adres e-mail oraz utworzyć hasło. Kiedy już stworzysz swoje konto, możesz do woli zamawiać publikacje. Najpierw zastanów się nad miejscem publikacji. Wybierz Bazę ofert z panelu Reklamodawca i doprecyzuj wszystkie kryteria wyszukiwania. Teraz nie zostaje Ci już nic innego, jak kliknięcie Wyszukaj. Twoim oczom ukaże się lista miejsc, które spełniają Twoje wymagania. Teraz dokonaj wyboru. Zatwierdź rodzaj publikacji i ewentualne dodatkowe uwagi. Przed Tobą już ostatnia prosta, czyli płatność. Możesz ówcześnie doładować swoje konto na portalu lub skorzystać z takich opcji jak przelew tradycyjny, płatności internetowe lub PayPal.
Kupowanie linków na platformach vs. indywidualny outreach
Klienci często pytają mnie, czy prowadząc projekty w Takaoto korzystamy z platform do zakupu linków takich jak właśnie Linkhouse. Zastanawiają się czy to dobry kierunek i czy nie lepiej iść w kierunku indywidualnie dogadywanych współprac z wydawcami, portalami, blogerami etc. Teoretycznie, jeśli wszyscy linkowaliby z jednego miejsca, to linki te nie będą miały zbyt dużej mocy. Serwisy mogą ulegać stopniowej eksploatacji i ich wartość SEO może spadać. Jednak tychże serwisów w LH jest dostatecznie dużo. Osobiście jestem zwolennikiem dokonywania dodatkowej analizy za pomocą Ahrefs itp., ale do tego trzeba biegłości w obsłudze dodatkowych narzędzi i przede wszystkim dostępu do nich. W wielu prostszych, indywidualnie prowadzonych projektach nie jest to niezbędne. Sugerowałbym tylko nie skupiać się na najtańszych miejscówkach, a postawić na mocniejsze serwisy – lepiej pozyskać mniej linków (i przy okazji mieć ekspozycję marki w realnie funkcjonującym medium, serwisie docierającym do grupy docelowej), ale lepszej jakości.
Jeśli chodzi o indywidualny outreach, to problem polega na wielkości rynku. Po prostu w Polsce do niemal każdej wartościowej domeny, do każdego wydawcy skorego do współpracy reklamowej, przedstawiciele Linkhouse i ich konkurentów już dawno dotarli. Albo te oferty znajdują się w ich bazie albo admini strony nie chcą podejmować współpracy. Jeśli zależy Ci na link buildingu w oparciu o publikacje content marketingowe, to indywidualne docieranie do wydawców moim zdaniem na dłuższą metę nie do końca się opłaca. Platforma taka jak Linkhouse to po prostu oszczędność czasu. Gdybyśmy dla naszych klientów robili każdą publikację poprzez indywidualny kontakt z blogerem, czy działem reklamy danego portalu, to czas niezbędny do obsługi procesu kosztowałby pewnie więcej niż prowizja LH. Warto to mieć na uwadze.
Oczywiście nie twierdzę, że pozyskiwanie linków przez LH to jedyna droga. Oczywiście jest sporo innych taktyk, takich jak przechwytywanie domen z dobrym profilem linków i stawianie zaplecz, przemyślany marketing szeptany, marketing relacyjny, link baiting w social media i inne. Jednak jeśli zależy Ci na przewidywalności i pewności w realizacji procesu link buildingu, to przynajmniej jego część powinieneś realizować przez publikację artykułów. Oczywiście można się z tym nie zgadzać, ale ilu SEO-wców, tyle opinii 🙂