Jak sprawnie zarządzać wieloma kontami na Facebooku za pomocą Business Managera

Social media marketing

Facebook wprowadził pewne zmiany w systemie zarządzania stronami (tzw. fanpage). Wiele osób ma problem z tym aby sprawnie poruszać się w tym ekosystemie. Business Manager – jedno z narzędzi wbudowanych w platformę Facebook – zdecydowanie ten proces ułatwia.

Do niedawna było łatwo. Wystarczyło się przełączyć między profilem osobistym, a kontem danej strony prawym górnym rogu strony. Teraz żeby sprawnie zarządzać stronami (lub nawet jedną stroną), należy przejść do strony business.facebook.com.

Business Manager do własnego użytku

W tym widoku można stworzyć sobie nawet kilka subkont. Dzięki temu można przygotować osobne „pudełka”, do których wrzucamy strony powiązane z poszczególnymi projektami. Jeśli masz blog, prowadzisz do niego fanpage, to stwórz sobie pod to odpowiednie konto w Business Managerze. Z jego poziomu będziesz mieć możliwość zarządzania zarówno publikacją treści, jak i sprawdzania statystyk lub tworzenia reklam (o tym zaraz).

Konta dla klientów i współpracowników

Jeśli oprócz fanpage swojego bloga prowadzisz też fanpage dla firmy znajomych, dla klienta, a także kilka fanpage tematycznych itp., to podziel je sobie w logiczny sposób. Dla każdego projektu warto mieć osobne konto. W ramach jednego konta możesz mieć kilka podpiętych stron, ale dobrze by było, gdyby były powiązane tematycznie i organizacyjnie. Będzie to miało szczególne znaczenie, gdy do danego konta Business Manager będziesz wpuszczać osoby z zewnątrz – współpracowników, klienta, znajomych, z którymi prowadzisz dany projekt etc.

Dodawanie stron i kont reklamowych

Pamiętaj, że z danego konta reklamowego możesz teoretycznie prowadzić działania promocyjne dla kilku różnych stron (fanpage). Dlatego też nie zawsze jest tak, że jedno konto reklamowe jest przypisane do jednej strony. Grupując sobie projekty weź pod uwagę, jakie strony są promowane z poszczególnych kont reklamodawcy.

Następnie dodaj strony i konta reklamowe do poszczególnych projektów w Business Managerze. Jak to zrobić? To proste. Jeśli tylko masz stosowne uprawnienia do danego fanpage lub konta reklamodawcy (absurdem by było, gdyby to nie było wymagane, bo można by było zawłaszczyć czyjeś zasoby) to możesz je dodać do wybranego projektu. Jeśli dopiero chcesz stworzyć nowy profil, to też możesz to zrobić z poziomu panelu. Możesz także dodawać nowe osoby do projektów, a także wnioskować o dostęp do poszczególnych fanpage.

dodawanie zasobow do business managera (1)

Na zrzucie powyżej zaznaczyłem menu tworzenia nowych zasobów. Jak widać do wyboru są osoby, strony, konta reklamowe, katalogi produktów i metody płatności. Poniżej pod linkiem „Claim Assets” można zaimportować fanpage, których jesteśmy administratorami. Nie będzie już możliwości przełączania się między kontami będąc na widoku profilu osobistego, ale zyskujesz spójny, uporządkowany panel do zarządzania wszystkimi projektami.

Zwróć uwagę na adresy

Pamiętaj, że działając z poziomu Business Managera, nawet jeśli wchodzisz na daną stronę, profil etc. to poruszasz się w obrębie domeny business.facebook.com. Miej to na uwadze, gdy będziesz kopiować linki. Chcąc opublikować później link na profilu osobistym lub w komentarzu etc. zwróć uwagę, czy adres zaczyna się od https://business.facebook.com/… czy od https://facebook.com/… Dla „normalnych użytkowników” serwisu Facebook właściwy będzie adres bez subdomeny „business”.

Potrzebujesz dokładnych instrukcji?

Nie widzę potrzeby dublowania zasobów Facebooka, które są całkiem nieźle rozbudowane. Wystarczy przejść do strony https://www.facebook.com/business/help/113163272211510 aby zyskać dostęp do szeregu instrukcji na temat używania Business Managera. Całkiem sprawnie działa też panel Setup Guide – można do niego przejść z głównego widoku (link widoczny w lewym górnym rogu zrzutu z ekranu powyżej): https://business.facebook.com/settings/setup-guide/

Znalazłem także tutorial na YouTube, który może Wam się przydać:

grafika w nagłówku na bazie: http://www.lifeofpix.com/

Udostępnij post:

    Porozmawiajmy o SEO!

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.