Ile kosztuje SEO? Od czego zależy cena pozycjonowania w 2025?

Szymon Słowik

Masz pytania?

SKONTAKTUJ SIĘ ZE MNĄ

TL;DR: miesięczne oferty pozycjonowania zaczynają się od ≈  1000 zł dla mikro‑biznesu lokalnego i mogą sięgać 100 000 zł+ dla dużych e‑commerce w branżach o najwyższej konkurencji lub w projektach międzynarodowych. Dokładną cenę otrzymasz po indywidualnej wycenie:

Po wycenie otrzymasz informację, jakie możemy podjąć dalej kroki:

Opcja 1: Otrzymasz ofertę na pełną usługę pozycjonowania, którą oferuję wraz z zespołem specjalistów (od SEO, contentu, pozyskiwania linków, UX, stron www) w mojej agencji takaoto.pro.

Opcja 2: Zaproponuję indywidualne prowadzenie projektu w oparciu o konsulting (rozwiązanie dla osób, które samodzielnie realizują działania SEO i potrzebują doradztwa lub dla zespołów inhouse potrzebujących strategii i mentoringu)

Opcja 3: Jeśli nie będę mógł podjąć współpracy, zarekomenduję sprawdzonych specjalistów z branży. Taka sytuacja może nastąpić w przypadku, gdy twój biznes stanowi bezpośrednią konkurencję dla moich klientów (konflikt etyczny), lub nie będę w stanie zaangażować się czasowo albo uznam, że to specyficzny typ projektu, w którym ktoś inny poradzi sobie dużo lepiej.

Jak wycenia się pozycjonowanie?

W zależności od przyjętego modelu współpracy pozycjonowanie może być wycenione jako usługa abonamentowa o stałym koszcie lub jako sekwencja różnych usług, których koszt będzie różnił się w czasie. Preferuję model hybrydowy, w którym na początku główny koszt stanowią prace audytowe i optymalizacyjne, następnie przechodzimy do powtarzalnego zakresu działań (okresowo dostosowywanych w zależności od sytuacji rynkowej).

Na usługę SEO składają się zazwyczaj:

  1. Audyt SEO - wstępna analiza sytuacji i kondycji witryny, która może być poszerzona o:
    • audyt contentowy
    • audyt linków
    • analizę konkurencji
    • audyt UX
    • audyt bezpieczeństwa
    • audyt WCAG
  2. Link building, czyli pozyskiwanie linków budujących autorytet witryny. Najczęściej stosuje się do tego celu:
    • artykuły sponsorowane (od 100 zł do kilku tysięcy złotych w zależności od wydawcy i przyjętej strategii; należy doliczyć cenę stworzenia artykułu - np. 150-250 zł; zależnie od tematyki, bo w finansach, medycynie, tematach technicznych wymagającej dodatkowej wiedzy i precyzji będzie drożej)
    • link insertions / niche edits (kupowanie linków w istniejących treściach przez pośredników lub bezpośrednio - od kilkuset do kilku tysięcy złotych)
    • linki z PBN / zapleczy (od kilkudziesięciu do kilkuset złotych)
    • linkowanie relacyjne i outreach (wyceniane głównie w oparciu o rbh + dodatkowe koszty, np. stworzenia raportu lub innej treści)
    • linki z forów internetowych (zwykle kilka złotych za sztukę)
    • linki z baz firm (np. z katalogów, yellow pages, baz branżowych etc.)
  3. Copywriting i AI copywriting - tworzenie treści (na blog, na strony ofertowe, strony kategorii, do publikacji pod link building; koszt rzędu kilkudziesięciu złotych za 1000 zzs - zależny od branży i oczekiwanej jakości i doświadczenia copywritera; lub wyliczany jednostkowo lub godzinowo w przypadku tekstów AI - zwykle kilkanaście złotych za sztukę lub więcej, jeśli teksty przechodzą korektę w wykonaniu człowieka).
  4. Optymalizacja strony - czas developera, SEO-wca, copywritera (zwykle 200-300 zł za godzinę).
  5. Przygotowywanie wytycznych i analiza danych - badanie słów kluczowych, konkurencji (wyceniane godzinowo podobnie jak audyt - zależnie od wielkości projektu - od kilkuset złotych dla małej lokalnej firmy, przez kilka po kilkadziesiąt tysięcy w wielkich projektach).
  6. Konsulting (wyceniany godzinowo - zwykle od 250 zł w agencjach, 500-1000 zł u renomowanych ekspertów).

Do dalszych wyliczeń przyjmuję stawkę doświadczonego specjalisty SEO, czyli 250 zł netto. Na tę cenę składa się wynagrodzenie specjalisty oraz pozostałe koszty projektu. *

* Pamiętaj, że prowadzenie firmy usługowej to nie tylko praca na projektach, ale także sprzedaż, administracja, księgowość, obsługa klienta, a także koszty biura, oprogramowania (często na poziomie 5-10 tysięcy złotych miesięcznie), szkoleń, konferencji, testów.

Niezależnie od tego, czy wybierzesz freelancera czy agencję - ktoś te prace dodatkowe musi wykonywać (freelancer, dział firmy, podwykonawca - np. biuro rachunkowe). Muszą one być pokryte w cenie usługi. W przeciwnym razie nie opłacałoby się jej świadczyć.

Element składowy / usługa SEOZakresPrzykładowe widełki (PLN netto)
Audyt SEOTechnical SEO, struktura strony, treści, targetowanie fraz, linki2500- 25 000 jednorazowo
(10‑100 rbh × 250 zł)
Audyty dodatkoweAnaliza konkurencji, UX, WCAG, analiza pod kątem długu contentowego, CRO, audyt Google Analytics2500 wzwyż jednorazowo
Analityka i monitoringPlan działań, KPI, raportowanie250 - 1000 / m-c
(1-4 x 250 zł)
Optymalizacje on‑siteNadzór specjalisty SEO, realizacja przez copywriterów i programistów1-4 rbh specjalistów
Content / CopywritingArtykuły, opisy, AI‑content20‑50 zł/1 000 zzs (tani) 50‑200 zł/1 000 zzs (specjalistyczny, z profesjonalną korektą lub w języku obcym), AI‑content rozliczany w rbh lub za artykuł (np. kilkadziesiąt złotych, przy dużej skali)
Link buildingArtykuły sponsorowane, PBN, outreach, foraArtykuły sponsorowane 100‑2 000 zł / link, PBN 100‑1000 zł, fora 5‑10 zł Outreach (na rynki zagraniczne) 1 000 USD+
KonsultingWarsztaty strategiczne, mentoring, szkolenia250‑1 000 zł/rbh
Szkolenia SEODedykowane szkolenia zamknięte prowadzone przez eksperta (stawka 500 zł wzwyż)krótkie, proste szkolenie (3h przygotowania, 3h szkolenia): 3000 zł;
rozbudowane, specjalistyczne szkolenie (8h przygotowania, 6h szkolenia): 7000 zł wzwyż

Jak widzisz, na usługi SEO składa się wiele różnych elementów. W zależności od sytuacji i specyfiki projektu mogą do tego dojść prace programistyczne, tworzenie i optymalizacja wizytówki w mapkach (Google My Business), doradztwo związane z UX (użyteczność) i optymalizacją konwersji. W zależności od typu witryny, a także kompetencji agencji lub specjalisty, z którym pracujesz, do zakresu usług mogą dojść też konsultacje marketingowe, strategiczne, konfiguracja narzędzi analitycznych (Google Analytics) etc.

Agencja czy freelancer?

Wiele też zależy od stawki specjalisty w danym projekcie. Czy jest to agencja, w której można zwiększyć moce przerobowe zatrudniając i szkoląc kolejnych specjalistów, czy jest to freelancer, niezależny konsultant, który wraz z rosnącym zainteresowaniem jego usługami będzie podnosił ceny, bo liczby dostępnych roboczogodzin nie podniesie.

Koszty SEO w 2025 r.

W 2025 roku do analizy kosztów dochodzi analiza wyników związanych z AI: AI Overviews (podsumowania tematów generowane dynamicznie w wynikach wyszukiwania), dostosowanie do AI mode w Google, czy też szerzej - dopasowanie do potrzeb modeli językowych, aby pojawiać się także w wynikach generowanych przez ChatGTP, Perplexity, Gemini, Copilot i podobne narzędzia.

Ponadto wiele stron ma obecnie problem z tzw. długiem contentowym. Jest to sytuacja, w której strona jest bogata w treści stworzone z myślą o pozyskiwaniu ruchu organicznego z wyszukiwarki, ale artykuły są już nieaktualne lub nie przystają do dzisiejszych standardów, przez nie spełniają oczekiwań użytkowników. W takiej sytuacji content może wręcz szkodzić. Dlatego strony bogate w treści należy poddać szczegółowej ocenie i zadecydować, które zasoby należy usunąć, a które na przykład odświeżyć lub poddać dodatkowej optymalizacji. W tym celu wykorzystuje się zwykle metody oparte na AI, modelach językowych, uczeniu maszynowym. Specjaliści SEO muszą posiadać odpowiednie kompetencje, aby dokonać odpowiednich analiz i podjąć racjonalne decyzje. Branża SEO nieustannie się rozwija, przez co specjaliści muszą się szkolić, budować narzędzia, testować rozwiązania, co również przekłada się na koszty, które muszą potem znaleźć odzwierciedlenie w cenach usług.

Jeśli cała strona jest przestarzała, może wymagać postawienia na nowo, przeprojektowania i migracji na nowy silnik. Wtedy taki plan migracji również jest rozliczany jak inne prace projektowe - w oparciu o roboczogodziny.

Dlaczego nie istnieje jedna cena za pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to proces, a nie produkt z półki. Koszt zależy m.in. od:

  • Typu projektu: strona firmowa z blogiem, lokalna wizytówka, sklep internetowy, portal wydawniczy.
  • Rozmiaru serwisu: liczba podstron, struktura, specyfika treści (blog vs. strony produktowe, a może jedno i drugie).
  • Rynku: ogólnokrajowo, lokalnie, czy międzynarodowo lub wręcz globalnie?
  • Konkurencji: działasz w nowej niszy, czy w wysoko konkurencyjnej, dojrzałej branży z wysoką konkurencją?
  • Celów biznesowych: TOP 3 na kilka fraz czy szeroka widoczność na frazy pokrywające różne etapy tzw. customer journey?
  • Preferencji i zachowań użytkowników: im bardziej zróżnicowane zapytania, tym więcej treści i linków potrzebujesz.

SEO to w pewnym sensie gra o sumie zerowej. Żeby być na pierwszym miejscu, musisz wyprzedzić konkurencję obecną w odpowiedziach serwowanych przez Google na wyszukiwane hasła.

Przykładowe miesięczne budżety wg typu projektu

Poniżej podaję przykładowe zakresy cen. Nie należy tego traktować jako oferty. Pozycjonowanie jest usługą rozliczaną zazwyczaj w cyklach miesięcznych i tak też przedstawię cenę usług.

Typ stronyStartPrzykładowe widełkiKiedy górna granica rośnie?
Lokalny biznes500 zł1000‑3000 złDuże miasto + trudna branża (np. adwokat Warszawa, medycyna estetyczna Śląsk)
Strona firmowa (PL) z blogiem3000 zł2000‑6 000 złWysokie wolumeny fraz lub bardzo konkurencyjna branża (IT, medycyna, finanse)
Mały sklep online5 000 zł5000‑10 000 złSezonowość, szeroki asortyment, konkurencja w postaci większych podmiotów
Duży e‑commerce / portal8 000 zł10 000‑100 000 złZdrowie, AGD/RTV, moda, meble, motoryzacja, finanse, rynki zagraniczne

Wpływ konkurencji na cenę SEO

Walka o pozycje w Google to w pewnym sensie gra o sumie zerowej. Żeby zająć pierwszą pozycję na dane słowo kluczowe, należy pokonać wszystkich konkurentów. Wszystko zatem zależy od tego, z kim konkurujemy i jak wiele czynników buduje pozycje innych stron w sieci.

Cena pozycjonowania zależy bezpośrednio od rynku, na którym działasz. Jeśli konkurenci inwestują dużo w czynniki pozycjonujące i od dawna rozwijają swoje SEO korzystając z profesjonalnych usług, trudno będzie osiągnąć szybkie rezultaty.

Zatem kluczowe w określeniu ceny pozycjonowania jest:

  1. W jakiej branży działa firma?
  2. Na jakim rynku działa firma (zasięg geograficzny)
  3. Czy były już prowadzone dobrej jakości działania SEO czy może startujemy od zera?

Jedne z najbardziej konkurencyjnych branż to:

  • finanse,
  • zdrowie i uroda (apteki i drogerie online, recepty, medycyna estetyczna),
  • kryptowaluty,
  • kasyna,
  • CBD,
  • fotowoltaika,
  • podróże,
  • nisze e-commerce zdominowane przez duże podmioty (RTV, AGD, odzież, zabawki, księgarnie internetowe).

Content

Tworzenie treści może odbywać się na różne sposoby. Może to być usługa taniego copywritera (20 zł / 1000 znaków ze spacjami), ale jeśli oczekujesz dobrej jakości tekstu i usługi popartej researchem i fachową znajomością tematu, to należy liczyć minimum 50 zł / 1000 zzs.

Niektóre treści można tworzyć za pomocą AI na dużą skalę, ale to też wymaga odpowiedniego przygotowania:

  • feed z danymi,
  • inzynieria promptów,
  • autorskie rozwiązania programistyczne (automatyzacja, API).

Wtedy treści mogą być rozliczane za sztukę lub w roboczogodzinach - projektowo.

Linki

Zdobywanie dobrej jakości linków jest konieczne do osiągnięcia pozycji, które mogą się przełożyć na zysk. Proces link buildingu jest czasochłonny i najbardziej kosztowny. Artykuły sponsorowane są najpopularniejszą formą pozyskiwania linków pozycjonujących. Ceny linków będą zależeć głównie od wydawcy oraz od stawki copywritera, który zajmie się redakcją takiego artykułu. Inne formy link buildingu to guest blogging, komentarze i posty na forach, e-PR, outreach.

Przykładowe ceny linków mogą wynosić:

  • artykuły sponsorowane — 100-5000 zł za jeden link (chociaż w topowych mediach gwarantujących dodatkową ekspozycję może to być kilka do kilkunastu tysięcy złotych)
  • linki z zapleczy / PBN — 100-1500 zł
  • fora internetowe — 5-10 zł za jeden link
  • outreach (zwykle w pozycjonowaniu zagranicznym) - ok. 1000+ USD/EUR

Ile linków potrzebujesz zdobyć? Tyle, aby Google uznało twój profil linków za mocniejszy od twoich konkurentów. Analizujemy to tworząc wycenę.

Ile kosztuje audyt SEO? Koszt i zakres

Audyt również jest wyceniany indywidualnie. Zależy przede wszystkim od wielkości i typu strony. Audyt małej strony firmowej może zająć 10 rbh specjalisty SEO, a dużego serwisu nawet i 100 rbh jeśli weźmiemy pod uwagę przygotowanie obszernego raportu z precyzyjnymi wytycznymi. Koszt pracy specjalisty to zwykle 200-300 zł / rbh. Są jednak eksperci, którzy biorą wielokrotność tej stawki.

Typ serwisuRoboczogodzinyStawka spec.Cena orientacyjna
Mikro‑strona (≤ 20 URL)5-10 rbh200-300 zł1000-3000 zł
Blog/mały sklep (≤ 1 000 URL)20-30 rbh200-300 zł4000 - 9000 zł
Duży portal (100 k URL)50-100200-300 zł10000-30000 zł

Podsumowanie

Podsumowując, koszt pozycjonowania strony internetowej zależy od wielu czynników, takich jak wielkość i rodzaj strony, czas potrzebny na optymalizację, jakość i ilość tworzonego contentu, jakość i ilość zdobywanych linków, a także koszt narzędzi SEO. Ważne jest, aby pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie to proces długoterminowy, który wymaga stałego monitorowania i optymalizacji, a jego koszty będą się zmieniać w zależności od sytuacji na rynku.

Dlatego:

Po wycenie otrzymasz informację, jakie możemy podjąć dalej kroki :)

    Opisz swoje potrzeby:

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.