Grupy marketingowe na Facebooku – które obserwować i jak je wykorzystać w dystrybucji treści

Biznes online, social media marketing

Grupy na Facebooku to bardzo wartościowy kanał komunikacji. Oprócz możliwości dyskusji na branżowe tematy dają także pole do popisu content marketerom i blogerom. Grupa docelowa jest na miejscu, jest głodna wiedzy czeka na wartościowe treści. Z tego tekstu dowiesz się, które grupy warto obserwować oraz poznasz ABC działań na grupach.

Grupy na Facebooku w procesie dystrybucji treści marketingowych

W dystrybucji treści marketingowych warto uwzględnić oprócz swojego profilu czy firmowego fanpage także grupy. Warto wybrać te, które poświęcone są konkretnie tematyce związanej z treścią wpisu. Jeśli piszesz o reklamie na Facebooku to lepiej wrzucić artykuł na grupę Social Media niż np. SEO/SEM Polska. Grupy są zazwyczaj moderowane (i bardzo dobrze!) i publikowanie treści niezwiązanych z ich tematyką może skutkować nawet banem.

Nie spamuj

Warto też pamiętać, aby udostępniając treści nie wrzucać ich za jednym zamachem na wszystkie grupy. Parę razy sam popełniłem ten błąd i zwracano mi uwage, że spamuję. Kilka najbardziej popularnych grup związanych z marketingiem i e-biznesem często obserwują te same osoby. Gdy wrzucasz swój post na 10 grup w ciągu minuty, to osoby te dostają 10 powiadomień. Teoretycznie mogą sobie wyłączyć powiadomienia z grup, ale generalnie lepiej nie zrażać do siebie ludzi, którzy stanowią grupę docelową Twoich treści.

Czytaj regulamin

Ponadto zachęcam do czytania regulaminu grup! Czasem publikacja własnych treści jest niedozwolona lub wymaga zgody admina. Szanujcie to proszę i nie traktujcie grup jako miejsca, w którym można bezmyślnie wklejać linki. To także miejsce, w którym praktycy, specjaliści, a także klienci mogą sobie wyrobić zdanie na temat Ciebie i Twojej firmy. Dlatego też zachowaj umiar, a także bądź do dyspozycji użytkowników, gdy ci będą mieli pytania odnośnie opublikowanego przez Ciebie artykułu.

Grupy branżowe i tematyczne to domena nie tylko Facebooka – można je znaleźć również na LinkedIn lub Google+, lecz te na Facebooku działają chyba najprężniej, przynajmniej jeśli chodzi o rynek polski. Które z grup facebookowych szczególnie wart obserwować? Moim zdaniem godne uwagi są następujące:

Zachęcam także do zainteresowania się grupami, którymi sam zarządzam:

Polecam powyższe grupy oczywiście nie tylko w kontekście dystrybucji swoich treści, ale także pod kątem docierania do ciekawych artykułów i zdobywania praktycznej wiedzy. Warto jednak pamiętać, że nie wszystko, co na takiej grupie jest publikowane z miejsca jest treścią ekspercką 🙂

Udostępnij post:

    Jeśli jesteś zainteresowany współpracą, konsultacją SEO, napisz do mnie!

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.