Zazwyczaj nie pozycjonuję swoich projektów (np. tego bloga i strony firmowej Takaoto) jakoś specjalnie, celowo, na większą skalę. Jednak raz na jakiś czas wykorzystuję pewną ciekawą funkcję platformy WhitePress – mianowicie gościnne artykuły eksperckie. Ty też powinieneś spróbować.
Nie kryję się specjalnie z tym, że korzystam z narzędzi wspierających automatyzację niektórych procesów marketingowych. Dotyczy to także mojej obecności w mediach społecznościowych. Ostatnio podczas jednej z dyskusji na LinkedIn usłyszałem, że być może tak się nie powinno robić i że to zniechęca użytkowników. Rozważmy zatem plusy i minusy tego typu taktyk w kontekście personal brandingu, pozyskiwania ruchu i biznesu.
Zostałem poproszony o przetestowanie nowej platformy wspierającej działania z zakresu tzw. influencer marketingu. Czym jest influencer marketing i w jaki sposób może w nim pomóc platforma internetowa? Postaram się to w miarę prosto nakreślić w paru akapitach 🙂
Jak wykorzystać content marketing w social media? Sposobów jest całe mnóstwo i nie sposób je wszystkie opisać w jednym artykule. Jednak niektóre zasługują na szczególną uwagę, a wśród nich warto wymienić UGC i content curation w takim serwisie jak Instagram.
Przyglądałem się ostatnio dyskusji w grupie Blogerzy Brainsztormują na temat justowania tekstów. Dominowały w niej dwa stanowiska. Pierwsze – merytorycznie argumentujące, czemu nie należy justować. Drugie – justowanie, font etc. to pierdoły, ponieważ jeśli tekst jest dobry, to użytkownik i tak go przeczyta. No i tu stwierdziłem, że coś jest nie halo.
Inbound marketing to obszerna koncepcja obejmujące wiele narzędzi i taktyk. Sprowadza się w swojej istocie do jednej, fundamentalnej kwestii – komunikację powinien inicjować konsument, a nie sprzedający. Jest to całkowite przeciwieństwo klasycznej reklamy, którą co najwyżej targetujemy do odpowiedniej grupy docelowej, a następnie emitujemy bez pytania, czy ktoś chce ją oglądać, czy nie.