Schema nesting (czyli „zagnieżdżanie”) to technika polegająca na umieszczaniu jednego typu danych strukturalnych wewnątrz innego, zgodnie z wytycznymi schema.org. Stosując wiele różnych znaczników w obrębie dokumentu istnieje ryzyko powstania niejednoznacznych interpretacji. Dzięki odpowiedniej hierarchii Google (lub inny bot) lepiej rozumie zależność pomiędzy poszczególnymi znacznikami. Na przykład stosując typ Brand należy jasno określić, czy jest to marka stojąca za całym dokumentem, czy np. jedna z marek wymienionych w ramach jakiejś listy, czy np. siatki produktów.
Schema nesting pozwala to precyzyjnie modelować złożone relacje między encjami, np. zagnieżdżając obiekt Organization w ramach LocalBusiness, albo Offer i AggregateRating w ramach Product.
Przykład:
htmlCopyEdit<div itemscope itemtype="https://schema.org/Product">
<span itemprop="name">Smartfon XYZ</span>
<div itemprop="offers" itemscope itemtype="https://schema.org/Offer">
<span itemprop="priceCurrency" content="PLN">zł</span>
<span itemprop="price" content="1999.00">1999,00</span>
</div>
</div>
Offer zagnieżdżone w Product.
Z mojego doświadczenia wynika, że poprawne stosowanie zagnieżdżeń, czyli właśnie schema nesting, zwiększa szansę na uzyskanie rich snippets, a przede wszystkim pozwala Google lepiej rozumieć twoje treści. Znaczniki schema należy stosować jako elementy semantyczne strony i podobnie jak na przykład znaczniki Hx, istotna jest tu hierarchia. Warto pamiętać o zgodności z dokumentacją schema.org i testować implementację np. w narzędziu Rich Results Test.