Jak dodać sekcję FAQ z danymi strukturalnymi na stronie www stojącej na CMS WordPress

Jak dodać sekcję FAQ z danymi strukturalnymi na stronie www stojącej na CMS WordPress

Sekcja FAQ (ang. Frequently Asked Questions) to bardzo użyteczny sposób prezentacji ważnych informacji na stronie internetowej. Od 2019 r. Google umożliwia zaciągnięcie tej sekcji bezpośrednio do snippetu strony w wynikach wyszukiwania. Z tego wpisu dowiesz się, jak paroma kliknięciami dodać ten element na swojej stronie.

(więcej…)

Influencer marketing – co to jest? (+moja prezka z Influencer Live Poznań)

Influencer marketing – co to jest? (+moja prezka z Influencer Live Poznań)

Jeśli szukasz informacji o tym, czym jest influencer marketing i chcesz wyrobić sobie opinię na ten temat, to niniejszy artykuł jest właśnie dla Ciebie. Na końcu tekstu skupiam się na kampaniach z blogerami mających na celu pozycjonowanie stron w Google (w końcu taki jest główny temat mojego bloga), lecz po drodze napotkasz szereg praktycznych porad od specjalistów – praktyków marketingu, PR-u, a także samych twórców internetowych.

(więcej…)

FaceApp a kwestia danych wrażliwych i prywatności w sieci

FaceApp a kwestia danych wrażliwych i prywatności w sieci

Zrobiła się aferka, co nie? Jesteśmy od paru dni świadkami drugiej tury popularności aplikacji FaceApp, a szczególnie ich filtra postarzającego. W kontrze do beztroskiego udostępniania postarzonych zdjęć w mediach społecznościowych pojawiły się głosy (po części słuszne, ale tylko po części, o czym zaraz), aby się opamiętać i wziąć pod uwagę bezpieczeństwo danych i ochronę prywatności.

(więcej…)

Jak dobrać frazy pod SEO na podstawie Google Ads?

Jak dobrać frazy pod SEO na podstawie Google Ads?

Na pewno chcesz aby Twój biznes dobrze funkcjonował w sieci. Zapewne wiesz już, że nie wystarczy samo posiadanie strony internetowej. Aby potencjalni klienci w ogóle na nią trafili, muszą mieć możliwość odnalezienia jej w gąszczu innych witryn. Ułatwiają to wyszukiwarki internetowe i wysoka pozycja zajmowana w nich przez Twoją stronę. W Polsce od wielu lat najpopularniejszą i bezkonkurencyjną wyszukiwarką wciąż jest Google, a jej udział w rynku to ponad 98%.

(więcej…)

Domain Rating, Trust Flow, Domain Authority, czyli jak ocenić moc domeny w link buildingu i skąd warto pozyskiwać linki

Domain Rating, Trust Flow, Domain Authority, czyli jak ocenić moc domeny w link buildingu i skąd warto pozyskiwać linki

Na Forum PiO napisał do mnie kolega po fachu – Łukasz. Chciał się poradzić w temacie link buildingu, a dokładnie oceny mocy domen, z których pozyskujemy linki. Miałem odpisać w 2-3 zdaniach, ale pytanie było na tyle obszerne, że powstał z tego artykuł, który warto tu umieścić (to pytanie się regularnie powtarza).

(więcej…)

Co to jest marketing internetowy? Definicje, narzędzia, studia z e-marketingu w Internecie, czyli budowania marki w sieci online

Co to jest marketing internetowy? Definicje, narzędzia, studia z e-marketingu w Internecie, czyli budowania marki w sieci online

Marketing internetowy to obszar działań marketingowych i sprzedażowych w oparciu o szereg kanałów i narzędzi cyfrowych, takich jak wyszukiwarki internetowe, portale internetowe, serwisy społecznościowe, poczta e-mail, czy aplikacje mobilne. Ten wpis natomiast jest eksperymentem studentów kierunku Nowy Marketing na Collegium Da Vinci w Poznaniu.

(więcej…)

Bezpieczeństwo w sieci – czyli jak nie dać się okraść płacąc kartą online

Bezpieczeństwo w sieci – czyli jak nie dać się okraść płacąc kartą online

Jesteś cały czas online? Mam złą wiadomość, oszuści też są. Wraz z przenoszeniem coraz większej ilości aktywności do sieci, przeniosła się tam też działalność przestępcza. Przeczytaj, jak w kilku prostych krokach uchronić się przed oszustwem w Internecie. Parę minut czasu na przeczytanie tego artykułu, może oszczędzić Ci w przyszłości wielu kłopotów.

(więcej…)