Jak dobrać frazy pod SEO na podstawie Google Ads?

Jak dobrać frazy pod SEO na podstawie Google Ads?

Na pewno chcesz aby Twój biznes dobrze funkcjonował w sieci. Zapewne wiesz już, że nie wystarczy samo posiadanie strony internetowej. Aby potencjalni klienci w ogóle na nią trafili, muszą mieć możliwość odnalezienia jej w gąszczu innych witryn. Ułatwiają to wyszukiwarki internetowe i wysoka pozycja zajmowana w nich przez Twoją stronę. W Polsce od wielu lat najpopularniejszą i bezkonkurencyjną wyszukiwarką wciąż jest Google, a jej udział w rynku to ponad 98%.

(więcej…)

Link building / pozyskiwanie linków – jak ocenić moc domeny, z której chcemy pozyskać link?

Link building / pozyskiwanie linków – jak ocenić moc domeny, z której chcemy pozyskać link?

Na Forum PiO napisał do mnie kolega po fachu – Łukasz. Chciał się poradzić w temacie link buildingu, a dokładnie oceny mocy domen, z których pozyskujemy linki. Miałem odpisać w 2-3 zdaniach, ale pytanie było na tyle obszerne, że powstał z tego artykuł, który warto tu umieścić (to pytanie się regularnie powtarza).

(więcej…)

Marketing internetowy – definicje, narzędzia, studia z e-marketingu w Internecie, czyli budowania marki w sieci online

Marketing internetowy – definicje, narzędzia, studia z e-marketingu w Internecie, czyli budowania marki w sieci online

Marketing internetowy to obszar działań marketingowych i sprzedażowych w oparciu o szereg kanałów i narzędzi cyfrowych, takich jak wyszukiwarki internetowe, portale internetowe, serwisy społecznościowe, poczta e-mail, czy aplikacje mobilne. Ten wpis natomiast jest eksperymentem studentów kierunku Nowy Marketing na Collegium Da Vinci w Poznaniu.

(więcej…)

Bezpieczeństwo w sieci – czyli jak nie dać się okraść płacąc kartą online

Bezpieczeństwo w sieci – czyli jak nie dać się okraść płacąc kartą online

Jesteś cały czas online? Mam złą wiadomość, oszuści też są. Wraz z przenoszeniem coraz większej ilości aktywności do sieci, przeniosła się tam też działalność przestępcza. Przeczytaj, jak w kilku prostych krokach uchronić się przed oszustwem w Internecie. Parę minut czasu na przeczytanie tego artykułu, może oszczędzić Ci w przyszłości wielu kłopotów.

(więcej…)

Marketing szeptany na forach – linki z forów i komentarzy na blogach – jak znaleźć właściwe miejsca?

Marketing szeptany na forach – linki z forów i komentarzy na blogach – jak znaleźć właściwe miejsca?

Zdobywanie linków z forów i komentarzy na blogach, czyli tzw. marketing szeptany (buzz marketing), to jedna z wielu taktyk pozycjonowania. Jednak, jak w większości działań SEO, diabeł tkwi w szczegółach. Od niuansów będzie zależeć, czy kampania pozyskiwania linków osadzonych w komentarzach, przyniesie pozytywny efekt, czy też zaszkodzi lub po prostu pozostanie bez wpływu.

(więcej…)

SEO PR, czyli 5 prostych taktyk, dzięki którym PR-owcy mogą wspierać SEO

SEO PR, czyli 5 prostych taktyk, dzięki którym PR-owcy mogą wspierać SEO

W erze cyfrowej PR-owcy zmuszeni są myśleć dwutorowo i przygotowywać informacje prasowe zarówno pod kątem wydawnictw papierowych, jak i internetowych. Ogromną zaletą tych drugich jest możliwość realizowania nie tylko celów związanych z klasycznymi działaniami PR, ale również z SEO. Czy to oznacza, że współczesny PR-owiec powinien znać techniczne aspekty optymalizacji stron www? Niekoniecznie. Wystarczy, że w swojej codziennej pracy skupi się na tym, w czym jest mistrzem – przygotowywaniu wysokiej jakości treści. I będzie stosował 5 prostych taktyk, które pomogą w budowaniu pozycjonowania w wyszukiwarce Google (i innych).

(więcej…)