Card sorting i sen o lodówce

Card sorting i sen o lodówce

Miałem dzisiaj dziwny sen, o którym zaraz Ci opowiem. Analizuję od paru dni domenę, w obrębie której jest dość duży bałagan (zarówno pod kątem SEO, jak i UX) i będziemy rekomendować reorganizację architektury informacji. Innymi słowy, trzeba będzie zmienić strukturę strony i poprzenosić różne zasoby z miejsca na miejsce. (więcej…)

Funkcjonalna aplikacja z niewielką liczbą funkcji – czyli za co lubię Spotify

Funkcjonalna aplikacja z niewielką liczbą funkcji – czyli za co lubię Spotify

Jestem fanem Spotify jako przykładu bardzo funkcjonalnego, użytecznego narzędzia, z którego korzystam w domu, w pracy i podróży. Słuchanie muzyki to tylko jedna z funkcji – ta podstawowa, ale warto zwrócić uwagę na kilka innych, wspomagających, zwiększających przydatność tej popularnej aplikacji.

(więcej…)

Krótka notka o marketingu, doświadczeniach użytkowników i sprzedaży na przykładzie kina

Krótka notka o marketingu, doświadczeniach użytkowników i sprzedaży na przykładzie kina

Zastanawiam się, jakim cudem takie Multikino i Cinema City mają tak toporne strony internetowe. Podejrzewam, że użyteczność strony w tym przypadku nie determinuje wyborów użytkowników w sposób bezpośredni, który dałoby się jakoś skwantyfikować. Pewnie króluje przeświadczenie, że mało kto zrezygnuje z pójścia do kina, do którego jest bliżej, które lubi się z jakichś innych względów (wygodniejsze fotele, lepszy popcorn, krótsze reklamy etc.), tylko dlatego, że strona jest fatalna. Tym bardziej, że konkurencja jest niewielka (tu oligopol) i strona konkurencji również nie zachwyca.

(więcej…)

Zasada 3 kliknięć w projektowaniu architektury informacji – mity i praktyczne wskazówki

Zasada 3 kliknięć w projektowaniu architektury informacji – mity i praktyczne wskazówki

Istnieje coś takiego jak zasada 3 kliknięć, która mówi, że do każdego miejsca w serwisie internetowym użytkownik powinien móc dotrzeć przy pomocy maksymalnie trzech interakcji. Kiedyś byłem przekonany, że jest to ważna reguła. Dla wielu projektantów i marketerów jest to zasada niepodlegająca jakimkolwiek dyskusjom. Taka postawa może niestety prowadzić do wielu problemów i błędów w procesie projektowania i optymalizacji serwisów.

(więcej…)

Blogerze szanuj czytelnika i dbaj o estetykę

Blogerze szanuj czytelnika i dbaj o estetykę

Przyglądałem się ostatnio dyskusji w grupie Blogerzy Brainsztormują na temat justowania tekstów. Dominowały w niej dwa stanowiska. Pierwsze – merytorycznie argumentujące, czemu nie należy justować. Drugie – justowanie, font etc. to pierdoły, ponieważ jeśli tekst jest dobry, to użytkownik i tak go przeczyta. No i tu stwierdziłem, że coś jest nie halo.

(więcej…)