Udostępnij:

Jeszcze nie wiem, jak często będę robił SEO prasówkę – pewnie będzie to miało miejsce za każdym razem, gdy znajdę chwilę i coś ciekawego się będzie działo. Mimo, że pierwsza edycja pojawiła się niedawno (przeczytaj newsy SEO z 8.07.2017), spieszę z kolejnymi tematami.

Freda nie ma; dajmy spokój z analizą każdej aktualizacji

W poprzednim przeglądzie newsów (link powyżej) wspominałem o wypowiedzi, poszukiwaniach i analizach (bezskutecznych, jak się potem okazało) Barry’ego Schwartza odnośnie niedawnej aktualizacji w Google. W tym kontekście warto wspomnieć artykuł z polskiego podwórka, jakim uraczył nas Rafał Grochala z NPROFIT. https://goo.gl/L4aj54

Jak używać nagłówków na stronie

Na blogu Yoast (dostawców popularnej wtyczki do SEO na WordPressie) pojawił się ostatnio wpis z podstawowymi poradami na temat stosowania nagłówków na stronie. Chodzi oczywiście o nagłówki w postaci śródtytułów (Hx) stosowanych na stronach i w artykułach. Mają one wpływ zarówno na użyteczność, na dostępność (w kontekście czytników np. dla osób niewidomych), jak i na SEO. https://goo.gl/jjPBch

Google for Jobs – nowa forma rekrutacji?

Google zapowiedziało na konferencji I/O uruchomienie nowego ficzera – Google for Jobs. Jakie będą funkcje nowego narzędzia? Gdzie i kiedy będzie dostępne? Omówienie znajdziecie na blogu BrightEdge (https://goo.gl/HpdcRn) + rzućcie okiem na źródło na blogu Google: https://goo.gl/F9xYw2.

Jak pisać evergreen content

Na łamach bardzo wartościowego bloga Distilled znalazłem wśród ostatnich wpisów całkiem praktyczny poradnik dotyczący pisania artykułów typu evergreen content (dowiedz się więcej z mojego wpisu na takaoto.pro: 10 typów treści do wykorzystania w marketingu internetowym). Dowiesz się, od czego zależy, czy content jest evergreen i jak go tworzyć, aby przez jak najdłuższy czas generował wartościowy ruch. https://goo.gl/8hwQEs

Jak canonical może pogorszyć wyniki w Google

W ramach swojego newslettera SEOprofiler wypuścił ostatnio tekst na temat wykorzystania rel canonical, czyli linków kanonicznych (jeśli nie wiesz, czym są, zacznij od supportu Google: https://goo.gl/aJXRTv). Nieodpowiednio zastosowane mogą mieć negatywny wpływ na nasze SEO – na przykład kiedy wskażemy błędne adresy nieistniejących stron albo ze wszystkich stron serwisu wskażemy jako link kanoniczny jeden URL lub też umieścimy linki kanoniczne w nieodpowiednim miejscu (i nie zostaną uwzględnione przez Google, przez co wzrośnie ryzyko oskarżenia o duplicate content lub kanibalizacji). Link do artykułu z newslettera: https://goo.gl/TpG6iP

Case study: od zera do 100 000 wizyt w ciągu 12 miesięcy

Z kolei na Search Engine Land znajdziemy tekst Andrew Dennisa z Siege Media prezentujący krok po kroku proces promocji nowej strony. Case study może być ciekawe dla osób, które chcą nabrać wyobrażenia na temat tego, jak to się dzieje, że ruch organiczny na stronie rośnie z czasem. Jest o jakościowych treściach (quality content) oraz o zdobywaniu linków pozycjonujących. https://goo.gl/xZwQSS

 

Udostępnij: