Udostępnij:

Czas na kolejny przegląd newsów z anglojęzycznych serwisów technologicznych, marketingowych lub po prostu – traktujących stricte o SEO. Przyjrzyjmy się kilku ciekawym artykułom i newsom ze świata SEO, Google, pozycjonowania i całego tego cyrku 🙂 Pełną listę prasówek (dotychczasowych i nadchodzących, jeśli ktoś by tu trafił w dalszej przyszłości) znajdziesz tutaj: SEO prasówka – newsy SEO.

Google przestanie „inwigilować” naszą pocztę?

W poprzednich prasówkach to pominąłem, a warto o tym wspomnieć. Temat dość świeży (z czerwca), niewiele dotarło do mnie na ten temat informacji w polskich mediach, więc wrzucam. Jak zapewne wiecie, Google skanowało często skrzynki użytkowników poczty Gmail, aby później lepiej personalizować reklamy w swojej sieci reklamowej. Teraz Google wie o nas już tak wiele z innych źródeł, że skanowanie poczty nie będzie konieczne. Nie wiadomo, czy się cieszyć, czy płakać 🙂 Pełny artykuł w TechCrunch: https://goo.gl/Uf6bqz

Koniec wyników „Instant Search”

Do niedawna wyszukiwarka Google dynamicznie generowała wyniki wyszukiwania w trakcie, gdy wpisywaliśmy tekst w pole zapytania. Koniec z tym! Wszystko dlatego, że nie jest to spójne z procesem na mobile (na smartfonie taka opcja byłaby bardzo mało użyteczna). Jak wiadomo, Google dąży do uspójnienia doświadczeń między desktopem i mobile (w końcu liczba wyszukiwań na smartfonach już prześcignęła desktopy) i do zastosowania mobile-first index. Ma to nastąpić w bliżej nieokreślonej przyszłości, ale pewnie powinniśmy się przyzwyczaić do faktu, że wiele rzeczy będzie zmienianych, a priorytetem będzie mobile. https://goo.gl/ecCjTh

Sposoby na zdobycie linków bez proszenia się

Tym razem polecam rzucić okiem na blog Moz. W ramach serii Whiteboard Friday (którą ogólnie rzecz biorąc polecam marketerom i początkującym SEO-specjalistom) Rand Fishkin daje wskazówki, jak pozyskiwać wartościowe linki bez proszenia się wydawców, blogerów, webmasterów i podlinkowanie naszych treści. Mowa tu o taktykach polegających na działaniach contentowych i bezpośrednim kontakcie z wydawcami (nie o kupowaniu linków, zdobywaniu odnośników poprzez samodzielne – ręczne lub automatyczne – ich wstawianie w komentarzach, na forach, w profilach itp.). https://goo.gl/u3YcE1

Jak pojawić się w wynikach featured snippets

Bicie się o pierwszą pozycje to oczywiście wyścig, w którym poniekąd wszyscy bierzemy udział (z mniejszą lub większą determinacją i efektami). Jednak są wyniki, dla których można liczyć na bardziej wyeksponowane miejsce, niż pierwsza pozycja klasycznych wyników organicznych. Nie, nie mam na myśli reklam Google AdWords 😀 Chodzi o featured snippets – różnego rodzaju rozszerzenia, dostępne dla specyficznych tematów, czasem różniące się na poszczególnych rynkach. Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej, zajrzyjcie tutaj, do tekstu Adama Heitzmana na łamach Search Engine Journal: https://goo.gl/3KtCcd

30-minutowy audyt architektury informacji

Tom Capper na blogu Distilled opublikował bardzo praktyczny tekst poradnikowy na temat audytowania architektury informacji (w kontekście SEO i konwersji). Z wpisu dowiesz się, jakie pytania warto zadać i jak uzyskać stosowne informacje przy pomocy konkretnie wskazanych narzędzi: https://goo.gl/xufnzM

Czy Black Hat SEO umiera?

To wrzucam trochę prowokacyjnie 😀 Czy BH SEO faktycznie umiera? Skoro algorytm wciąż się komplikuje i używa coraz większej liczby czynników (oraz ich kombinacji) do ustalania rankingów, to czy dalej opłaca się masowo i automatycznie pozyskiwać linki, kupować je etc.? Ktoś w wątku na Black Hat Forum słusznie zauważył – skoro to algorytm, to można go obejść / przechytrzyć. Niemniej nie jest to z pewnością tak łatwe jak kiedyś (w erze przedpingwinowej np.). Ja w ogóle uważam, że dyskusje o różnicach między BHS i WHS są trochę śmieszne. Let’s do whatever works. Dyskusja tutaj: https://goo.gl/jhAUWK

 

Coś przegapiłem? Coś warto dodać? Piszcie w komentarzach.

Udostępnij: