Krótka notka o marketingu, doświadczeniach użytkowników i sprzedaży na przykładzie kina

Krótka notka o marketingu, doświadczeniach użytkowników i sprzedaży na przykładzie kina

Zastanawiam się, jakim cudem takie Multikino i Cinema City mają tak toporne strony internetowe. Podejrzewam, że użyteczność strony w tym przypadku nie determinuje wyborów użytkowników w sposób bezpośredni, który dałoby się jakoś skwantyfikować. Pewnie króluje przeświadczenie, że mało kto zrezygnuje z pójścia do kina, do którego jest bliżej, które lubi się z jakichś innych względów (wygodniejsze fotele, lepszy popcorn, krótsze reklamy etc.), tylko dlatego, że strona jest fatalna. Tym bardziej, że konkurencja jest niewielka (tu oligopol) i strona konkurencji również nie zachwyca.

(więcej…)

Eksploatacja i eksploracja – jak je pogodzić i nie doprowadzić do upadku firmy

Eksploatacja i eksploracja – jak je pogodzić i nie doprowadzić do upadku firmy

Istnieje mnóstwo koncepcji rozwoju biznesu. Czasem są to bardzo proste prawdy lub pół-prawdy, a także skomplikowane i rozbudowane modele. W praktyce bardzo ciężko opisać trafnie, spójnie i rzeczowo całe spektrum procesów, które mają miejsce we współczesnym biznesie charakteryzującym się ciągła zmianą i nieprzewidywalnością. Czy zatem jesteśmy skazani na chaos i ślepy traf? Niekoniecznie.

(więcej…)