Pozycjonowanie strony na CMS WordPress

Pozycjonowanie strony na CMS WordPress

WordPress to najpopularniejszy na świecie system do zarządzania treścią (CMS). Jeśli masz stronę firmową lub blog to prawdopodobnie twój wybór padł właśnie na WP, a co za tym idzie, zastanawiasz się, jak ją pozycjonować w Google. W tym artykule opiszę dobre praktyki w zakresie zarządzania treścią strony, które będą sprzyjać budowaniu ruchu z wyszukiwarki.

(więcej…)

Architektura informacji strony internetowej w kontekście SEO

Architektura informacji strony internetowej w kontekście SEO

Istnieje sporo czynników wpływających na pozycjonowanie serwisu internetowego, lecz bez wątpienia dobrze przemyślana architektura informacji (w uproszczeniu – podział treści, zasobów, informacji na podstrony) stanowi fundament dla wszelkich dalszych działań optymalizacyjnych i pozycjonerskich. Z artykułu dowiesz się, jak poprawnie planować architekturę informacji.

(więcej…)

Influencer marketing – co to jest? (+moja prezka z Influencer Live Poznań)

Influencer marketing – co to jest? (+moja prezka z Influencer Live Poznań)

Jeśli szukasz informacji o tym, czym jest influencer marketing i chcesz wyrobić sobie opinię na ten temat, to niniejszy artykuł jest właśnie dla Ciebie. Na końcu tekstu skupiam się na kampaniach z blogerami mających na celu pozycjonowanie stron w Google (w końcu taki jest główny temat mojego bloga), lecz po drodze napotkasz szereg praktycznych porad od specjalistów – praktyków marketingu, PR-u, a także samych twórców internetowych.

(więcej…)

FaceApp a kwestia danych wrażliwych i prywatności w sieci

FaceApp a kwestia danych wrażliwych i prywatności w sieci

Zrobiła się aferka, co nie? Jesteśmy od paru dni świadkami drugiej tury popularności aplikacji FaceApp, a szczególnie ich filtra postarzającego. W kontrze do beztroskiego udostępniania postarzonych zdjęć w mediach społecznościowych pojawiły się głosy (po części słuszne, ale tylko po części, o czym zaraz), aby się opamiętać i wziąć pod uwagę bezpieczeństwo danych i ochronę prywatności.

(więcej…)

Jak dobrać frazy pod SEO na podstawie Google Ads?

Jak dobrać frazy pod SEO na podstawie Google Ads?

Na pewno chcesz aby Twój biznes dobrze funkcjonował w sieci. Zapewne wiesz już, że nie wystarczy samo posiadanie strony internetowej. Aby potencjalni klienci w ogóle na nią trafili, muszą mieć możliwość odnalezienia jej w gąszczu innych witryn. Ułatwiają to wyszukiwarki internetowe i wysoka pozycja zajmowana w nich przez Twoją stronę. W Polsce od wielu lat najpopularniejszą i bezkonkurencyjną wyszukiwarką wciąż jest Google, a jej udział w rynku to ponad 98%.

(więcej…)

Domain Rating, Trust Flow, Domain Authority, czyli jak ocenić moc domeny w link buildingu i skąd warto pozyskiwać linki

Domain Rating, Trust Flow, Domain Authority, czyli jak ocenić moc domeny w link buildingu i skąd warto pozyskiwać linki

Na Forum PiO napisał do mnie kolega po fachu – Łukasz. Chciał się poradzić w temacie link buildingu, a dokładnie oceny mocy domen, z których pozyskujemy linki. Miałem odpisać w 2-3 zdaniach, ale pytanie było na tyle obszerne, że powstał z tego artykuł, który warto tu umieścić (to pytanie się regularnie powtarza).

(więcej…)