Budowa serwisów internetowych pod kątem SEO – jak tworzyć strony, które dobrze się pozycjonują w Google

Budowa serwisów internetowych pod kątem SEO – jak tworzyć strony, które dobrze się pozycjonują w Google

Każdy by chciał, aby na jego stronie pojawiało się dużo wartościowego, darmowego (sic!) ruchu z wyszukiwarki. Nie trzeba znać jakichś specjalnych, tajemnych receptur rządzących algorytmem Google, aby było to możliwe. Zasady są stosunkowo proste. Kluczem jest dobra analiza, a następnie wytrwałość i konsekwencja. No i pewna skala, bez której efektu nie osiągniemy. Z poniższego poradnika dowiesz się jakie są kluczowe kwestie wpływające na budowanie ruchu z Google. Prostymi słowami opowiem Ci, jak tworzyć strony, sklepy, a zwłaszcza serwisy internetowe oparte na treści, które będą dobrze zaprojektowane pod kątem SEO i skutecznie się pozycjonowały.

(więcej…)

4 „trendy” SEO na ten rok, które powinieneś znać, jeśli chcesz skutecznie zdobywać ruch z Google

4 „trendy” SEO na ten rok, które powinieneś znać, jeśli chcesz skutecznie zdobywać ruch z Google

Na blogach firmowych obserwujemy sezon na wszelkiego rodzaju podsumowania, prognozy, zestawienia opinii specjalistów na temat trendów. Sam poniekąd biorę w tym udział, bo nie ma w tym nic złego. Jednak z perspektywy czytelnika, który stawia pierwsze kroki w marketingu internetowym, warto zachować odrobinę dystansu.

(więcej…)

W poszukiwaniu przyczyn spadków ruchu w Google – fluktuacje, aktualizacje, filtry, sezonowość w SEO

W poszukiwaniu przyczyn spadków ruchu w Google – fluktuacje, aktualizacje, filtry, sezonowość w SEO

Pozycjonowanie stron często przypomina śledztwo detektywistyczne. Widzimy czasem spadki (pozycji, widoczności, ruchu), ale nie wiemy, z czego wynikają. Musimy znaleźć przyczyny – zmiany w algorytmie, atak złośliwego oprogramowania, aktywność konkurencji, czy też zwykła sezonowość. Jak się zabrać za analizę?

(więcej…)

Michał Suski: Optymalizacja przy użyciu narzędzia SurferSEO

Michał Suski: Optymalizacja przy użyciu narzędzia SurferSEO

Google coraz bardziej miesza, jeśli chodzi o czynniki rankingowe. Obserwujemy od dłuższego czasu, że poszczególne czynniki dla różnych branż mogą mieć różne wagi. To, co działa w jednej branży, niekoniecznie przekłada się na wzrosty w innej. Dzisiaj prezentuję Wam narzędzie Surfer, które pozwala analizować korelację między poszczególnymi czynnikami on-page SEO, a pozycjami stron dla konkretnych słów kluczowych.

(więcej…)

Big data w e-commerce

Big data w e-commerce

Big Data to w uproszczeniu zbieranie i przetwarzanie ogromnych zbiorów danych w celu zdobycia wartościowych informacji. W biznesie i marketingu chodzi przede wszystkim o analizę danych o konsumentach. Dalej brzmi ogólnie i enigmatycznie, prawda? Przyjrzyjmy się, jak w praktyce firmy wykorzystują big data do podejmowania decyzji.

(więcej…)